سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد


سناتور جنگ طلب و جمهوریخواه آمریکا با دستاویز قرار دادن حمله پهپادی روز شنبه به تأسیسات...

سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد

سناتور جنگ طلب و جمهوریخواه آمریکا با دستاویز قرار دادن حمله پهپادی روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان، خواستار اقدام تلافی جویانه آمریکا و حمله این کشور به تأسیسات نفتی ایران شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان و طرح اتهامات واهی علیه ایران از سوی وزیر خارجه آمریکا، سناتور «لیندسی گراهام» جمهوریخواه که به فردی جنگ طلب در کنگره آمریکا مشهور است، خواستار مقابله به مثل و حمله آمریکا به ایران شد.

در واقع می توان گفت که حمله پهپادی روز شنبه به تأسیسات نفتی آرامکو برای مقامات جنگ طلب واشنگتن فرصتی فراهم ساخت تا از این راه، دستور کار ضد ایرانی خود را به مرحله اجرا درآورند.

پیش از آن نیز، «مایک پمپئو» تهران را برای آنچه که «حمله ای بی سابقه به منبع انرژی جهان» خواند، مسئول دانست؛ اما هیچگونه اقدام تلافی جویانه را پیشنهاد نداد؛ در مقابل، سناتور لیندسی گراهام در پیامی توئیتری خواستار «اقدام متقابل و فوری» آمریکا شد.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی لزوم متوقف ساختن «اقدامات تحریک آمیز ایران» (!) را به هدف نهایی سیاست های واشنگتن در قبال تهران (تغییر رژیم) مرتبط ساخت و گفت که جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خود پایان نمی دهد مگر آنکه پیامدهای رفتار «نامطلوب» ایران (!) «جلوه ای ملموس تر بیابد؛ همچون حمله به پالایشگاههای ایران که کمر حکومت را خواهد شکست».

گفتنی است که ریاض حمله پهپادی به تأسیسات نفتی خود را یک «حمله تروریستی» خواند اما از اشاره به گروه یا کشوری به عنوان عامل این حمله خودداری کرد. این در حالی است که نیروهای حوثی یمن مسئولیت این حمله های پهپادی را برعهده گرفتند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان پیشنهاد کمک به ریاض برای تضمین امنیت این کشور را مطرح کرد. وی همچنین گفت که حمله به تأسیسات نفتی عربستان به اقتصاد جهان و آمریکا لطمه می زند.

شایان ذکر است که حمله پهپادی روز شنبه موفق ترین حمله نیروهای حوثی یمن به عربستان سعودی است؛ کشوری که با تشکیل یک ائتلاف نظامی، عملیات بمباران یمن را از سال ۲۰۱۵ رهبری می کند.

در ماه مه گذشته نیز دو پهپاد مسلح خسارات اندکی به دو ایستگاه نفتی متعلق به شرکت نفتی آرامکو در شرق عربستان وارد کردند. در آن زمان، ریاض ایران را مسئول این حملات دانست؛ اتهامی که از سوی مقامات تهران به شدت رد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی