کلاهبرداری با آگهی فروش مدرک تحصیلی


کلاهبرداری با آگهی فروش مدرک تحصیلی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری افرادی خبر داد که با تبلیغ دروغین فروش مدرک تحصیلی در سایت دیوار از 2شهروند اراکی کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ احسان آنقی در تشریح این خبر اظهار داشت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری از او از سوی افرادی ناشناس، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با آغاز تحقیقات، این فرد به کارشناسان پلیس اذعان داشت با مشاهده یک آگهی خرید مدرک تحصیلی در سایت دیوار، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال را به حساب فرد آگهی‌دهنده واریز کرده و بعد از آن این فرد دیگر پاسخگوی تماس او نیست.

وی با بیان آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در رسیدگی به این پرونده گفت: با آغاز تحقیقات، شهروندی دیگر نیز به پلیس مراجعه و شکایت مشابه‌ای را ارائه داد و مشخص شد از این فرد نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به این روش کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی ادامه داد: با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام ۲ متهم این پرونده در شهرهای تهران و اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در انجام عملیاتی دستگیر و به یگان انتظامی دلالت شدند.

آنقی یادآور شد: متهمان با مشاهده اسناد و مدارک موجود، چاره‌ای جز اعتراف نداشته و سرانجام به جرم خود و کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریال از این دو شهروند به بهانه فروش مدارک تحصیلی اعتراف کردند. متهمان دستگیر شده در این عملیات، پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس