به گزارش تسنیم، هفته سوم لیگ برتر فوتبال، عصر امروز (یکشنبه) با چهار دیدار همزمان پیگیری می‌شود.

* ذوب‌آهن اصفهان - تراکتور تبریز

شاگردان علیرضا منصوریان پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا،‌ از دو هفته گذشته لیگ برتر تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند و حالا در رده سیزدهم جدول جای دارند. ذوبی‌ها در هفته‌های اخیر با تغییرات مدیریتی مواجه بوده و جواد محمدی سکان مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را در اختیار گرفته است. تراکتور اما پس از برتری روحیه‌بخش هفته دوم برابر پرسپولیس، شرایط بسیار خوبی دارد و امیدوار است با کسب نخستین پیروزی خارج از خانه این فصل، خود را به جمع بالانشینان جدول برساند.

بیشتر بخوانیدمنصوریان: ذوب‌آهن همیشه در بازی‌های بزرگ، باانگیزه و متفاوت ظاهر شده است
در هفته بیست‌وهفتم فصل گذشته بود که تراکتورِ حاضر در کورس سهمیه آسیایی، در فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن رفت، اما در این مسابقه شکست خورد. حالا تبریزی‌ها امیدوار هستند انتقام شکستی که نقش مهمی در پنجمی تراکتور ایفا کرد را از ذوب‌آهن بگیرند.

* نفت مسجدسلیمان - استقلال

نفتی‌ها در هفته‌های گذشته توانستند تراکتور را در مسجدسلیمان و صنعت نفت را در آبادان متوقف کنند. شاگردان مهدی تارتار در تعطیلات نیم‌فصل در تهران اردو زدند و اخیراً سوشا مکانی، دروازه‌بان پیشین پرسپولیس را جذب کرده‌اند. بازیکنی که آخرین بار با پیراهن صنعت نفت برابر آبی‌پوشان قرار گرفت و با اشتباهاتش در دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، زمینه‌ساز صعود شاگردان شفر به فینال جام حذفی و سپس قهرمانی استقلال شد. هرچند مکانی به احتمال فراوان به خاطر عدم صدور ITC، نمی‌تواند تیمش را در این مسابقه همراهی کند.

در آن سوی میدان استقلالی حضور دارد که در دو هفته گذشته نه توانسته نتایج مورد انتظارش را کسب کند و نه بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. البته آبی‌ها خاطره خوبی از مسجدسلیمان دارند. فصل گذشته و در زمانی که استقلال نتایج خوبی کسب نمی‌کرد، استقلال با وینفرد شفر دو پیروزی متوالی (یکی در چارچوب لیگ برتر و یکی در جام حذفی) در مسجدسلیمان به دست آورد و از بحران خارج شد.

این در حالی است که مهدی تارتار در دو سال اخیر، دو بار استقلال را با پارس جنوبی شکست داده است. باید ببینیم آندره‌آ استراماچونی در جهنم زرد (تعبیری که مهدی تارتار برای ورزشگاه بهنام محمدی از آن استفاده کرده است) می‌تواند به اولین پیروزی خود دست یابد و از فشار هوادارانش خارج شود یا خیر.

* شاهین شهرداری بوشهر - پیکان

جدال دو تیم بدون امتیاز که دو شکست متحمل شده‌اند، می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. عبدالله ویسی و حسین فرکی، خطر را برای تیم خود لمس کرده‌اند و انگیزه فراوانی برای برتری در این مسابقه دارند. شرایط شاهین شهرداری بوشهر به گفته ویسی چندان مساعد نیست و این تیم با مشکلات زیرساختی مواجه است، اما شاهین که تاکنون برابر دو تیم مدعی سپاهان و شهر خودرو شکست خورده، برای باقی نماندن در قعر جدول برای شکست خودروسازان می‌جنگد.

* سایپا - نساجی مازندران

این بازی هم تقابل تیم‌های هم‌امتیاز محسوب می‌شود. نارنجی‌پوشان پس از برد شیرینی که در خانه ذوب‌آهن کسب کردند، هفته گذشته مقابل گل‌گهر متوقف شدند و به رده چهارم جدول رسیدند. نساجی هم در هفته نخست برابر گل‌گهر سیرجان به تساوی رسید و در هفته دوم، دیگر تیم خودروساز یعنی پیکان را در خانه خود شکست داد.

برنامه دیدارهای باقی‌مانده هفته سوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

یکشنبه - 24 شهریور 98
نفت مسجدسلیمان - استقلال ساعت 19:45، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: رضا سخندان و بابک داوری
کمک داوران اضافی: مرتضی منصوریان و میثم حیدری
داور چهارم: محمد عطایی، ناظر: ایرج نظری

ذوب‌آهن اصفهان - تراکتور تبریز، ساعت 19:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: حسن ظهیری و تورج عیوض‌محمدی
کمک داوران اضافی: علی بای و سعاد وفاپیشه
داور چهارم: محمد راهی، ناظر: حسین خانبان

شاهین شهرداری بوشهر - پیکان تهران، ساعت 19:45، ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر
داور: رضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی و احد سلطانی
کمک داوران اضافی: احمد محمدی و عبدالنبی پورخلف
داور چهارم: حسن یوسفی، ناظر: حیدر شکور

سایپای تهران - نساجی مازندران، ساعت 19:45، ورزشگاه پاس قوامین تهران
داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: قهرمان نجفی و فرهاد مروجی
کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و امیرسامان سلطانی
داور چهارم: علیرضا طاهرخانی، ناظر: مسعود مرادی

دوشنبه - 25 شهریور 98
پرسپولیس - صنعت نفت آبادان، ساعت 19:45، ورزشگاه آزادی تهران
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و علی‌اکبر نوری
کمک داوران اضافی: علی صفایی و حمید حاج‌ملک
داور چهارم: حسن انتظاری، ناظر: حسن کامرانی‌فر