شهروندان قمی بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق نروند


شهروندان قمی بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق نروند

قم- ایرنا- مدیر سازمان حج و زیارت قم گفت: شهروندان این استان برای شرکت در راهپیمایی مراسم اربعین در عراق ، الزاما در سامانه سماح ثبت نام کنند.

به گزارش شنبه شب روابط عمومی حج و زیارت قم ، مهدی صالحی اظهار داشت: با توجه به اتصال این سامانه به سیستم نیروی انتظامی در مرز ، از خروج افرادی که صرفاً گذرنامه دارند اما در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند، جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه افرادی بدون ثبت نام در سامانه سماح، برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند، در صورت بروز هرگونه حادثه ، از خدمات درمانی و بیمه ای محروم می شوند و سازمان حج و زیارت در این باره پاسخگو نخواهد بود.
وی ادامه داد: ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش تعهدات بیمه ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، لذا شهروندان قم حتماً پس از ثبت نام ؛ رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت کنند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.

صالحی تاکید نمود: زائران می‌توانند از ٩٨/٦/١٩ لغایت ٩٨/٨/٧ بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر (حداقل ۶ ماه اعتبار) جهت زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

مدیر حج و زیارت استان قم همچنین هزینه نام نویسی در سامانه سماح را رایگان دانست و گفت: فقط زائران باید در زمان ثبت نام هزینه‌های بیمه را که شامل حوادث و خدمات درمانی می‌شود، پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی مجموعاً حدود ۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نام نویسی در سامانه سماح تا روزهای منتهی به ایام اربعین هم ادامه دارد، گفت: زائران از ۵۰ کیلومتری مرزها بیمه می‌شوند و پوشش بیمه ای زائران اربعین صرفاً مختص مسیرهای پیاده روی اربعین میباشد.
به گفته وی مرز خروج زائران استان قم؛ مهران است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت