حقوق کارگران ارگ بم 2 ماه پرداخت نشده است


حقوق کارگران ارگ بم 2 ماه پرداخت نشده است

کرمان - ایرنا - نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق کارگران مشغول در ارگ قدیم مدت 2 ماه است که به تعویق افتاده خواستار تسریع در پرداخت مطالبات آنان از سوی متولیان امر شد.

به گزارش ایرنا، حبیب الله نیکزادی پناه روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی کرمان افزود: میراث فرهنگی و گردشگری توان پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران شاغل در ارگ بم را ندارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این نشست گفت: با توجه به اینکه حقوق این اثر ثبت جهانی از بخش تملک دارایی و منابع ملی تامین می شود نیاز به ردیف اختصاصی برای پرداخت حقوق کارگران ارگ قدیم بم داریم.

فریدون فعالی با بیان اینکه ۲ ماه حقوق عقب مانده به کارگران ارگ بن بدهکاریم افزود: این مشکل مختص کرمان نیست، بلکه تمام آثار ثبت جهانی با این معضل روبرو هستند.

براساس این گزارش پرداخت نشدن حقوق کارگران شاغل در ارگ بم در سالهای اخیر هر چند مدت یکبار باعث بروز مشکلاتی در این مجموعه ارزشمند جهانی شده است.

ارگ بم در نزدیکی شهر بم و در جنوب شرقی در حاشیه کویر لوت واقع شده که با قرار گرفتن در سر راه ابریشم روزگار پر رونقی را تجربه و در طول تاریخ همواره به عنوان حصاری مستحکم از شرق ایران زمین محافظت کرده است.
این بنا در سال ۱۳۴۵، با شماره ۵۱۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید و به عنوان یکی از مقاصد اصلی و مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می‌آید.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.

۷۴۳۷ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا