منع اشتغال از خدمت برای مدیرانی که در مبارزه با قاچاق همکاری نکنند


منع اشتغال از خدمت برای مدیرانی که در مبارزه با قاچاق همکاری نکنند

اهواز- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان خطاب به دستگاه های اجرایی استان به ویژه بانک ها اعلام کرد: در صورتی که مدیران در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق همکاری نکنند، طبق ماده 74 این قانون ، با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا نعمت‌الله بیرانوندی روز شنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری خوزستان اظهارداشت: در جریان رسیدگی به پرونده های مبارزه با قاچاق استعلامهایی باید صورت بگیرد که در آن قانون مهلت پاسخ به آن را تعیین کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مهلت پاسخگویی ۲۰ روز از تاریخ وصول استعلام تعیین شده و در صورتی که این اقدام از سوی دستگاه مربوطه صورت نگیرد در مرحله اول به مجازات منع از اشتغال و در مرحله بعدی انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم می شود.

این عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه قانونگزاربه همان اندازه که برای قاضی دادگاه اختیارات تعیین کرده، رئیس شعبه تعزیرات حکومتی نیز از آن برخوردار است، گفت: بر همین اساس اگر تعزیرات خواستار مسدود کردن حساب های قاچاقچی، ارزیابی برخی اجناس و یا تبدیل اجناس به اموال تملیکی باشد، باید این اقدام طی ۲۰ روز انجام شود.

بیرانوندی یادآور شد: در غیر این صورت کالاهایی به نفع دولت وصول می شوند که هنوز ارزیابی لازم برای آنها صورت نگرفته است.

قاچاقچی که علیرغم اعلام تعزیرات به بانک توانست حساب خود را حالی کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به اهمیت همکاری دستگاه ها به ویژه بانک های دولتی و نیز خصوصی در اجرای احکام تعزیرات تاکید کرد و گفت: در یکی از موارد با وجود اینکه به یکی از بانک ها اعلام کرده بودیم که باید نسبت به مسدود کردن حساب یک متهم به قاچاق اقدام کند، اما در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که فرد مذکور حساب خود را خالی کرده و تنها موجودی او ۱۹۶ ریال بوده است.

وی ادامه داد: قرار است برای تعامل بهتر و بیشتر با دستگاه های مربوطه نشست های مشترک داشته باشیم اما بعد از آن اجرای ماده ۷۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با شدت بیشتری اجرا کنیم.

مختومه شدن بیش ۶ هزار پرونده تعزیراتی در طول سال جاری

بیرانوندی با بیان اینکه طی سال جاری تا کنون ۶ هزار و ۱۱۳ فقره پرونده در استان مختومه شده است، گفت: ۴۶۰ فقره از این پرونده ها مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان است که باید با توجه بیشتری به این تعداد از پرونده ها توجه کرد.

وی یادآورشد: همچنین تعداد چهار هزار و ۵۰۸ پرونده دیگر مربوط به نظارت هایی است که ماموران تعزیرات بر بازار و کالا و خدمات انجام داده اند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اذعان داشت: بررسی ها نشان داده می شود که قاچاقچیان در تلاش هستند تا از خوزستان به عنوان یک گذرگاه برای عبوری برای جابجایی کالاهای خود استفاده کنند.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس