آینده نگری خودروی سیاسی چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)


هونگ چی در سال 2018 رشد فروش 600 درصدی را گزارش کرده و فروش 100 هزار دستگاه از محصولات خود را برای سال جاری میلادی هدف گذاری کرده است.

عصرایران- نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت امسال(2019) غایبان بزرگی دارد؛ سیتروئن، پژو، نیسان، تویوتا و ولوو آنهم در شرایطی که نیسان مدتی قبل از کراس اوور جدید جوک رونمایی کرد و برند فوق العاده باکیفیت پولستار از ولوو نیز می توانست بخش مهمی از اخبار نمایشگاه را به خود اختصاص دهد. اما به هر ترتیب عدم حضور این برندهای مطرح فرصتی را برای نمایش بیشتر، تازه واردها ایجاد کرده که "هونگ چی" یکی از همین موارد محسوب می شود.

هونگ چی

هونگ چی را می توان به نوعی متفاوت ترین تولیدکننده خودرو در چین دانست! هونگ چی نام لیموزین تولیدی کشور چین است که احتمالا نمونه های از آن را در تصاویر و ویدئوهای مربوط به جشن و یا نشست های سیاسی مقامات چینی دیده اید. سابقه تولید اولین نمونه هونگ چی به سال 1958 میلادی باز می گردد و این واژه در زبان چینی به مفهوم پرچم قرمز است که باری کاملا سیاسی دارد. از این رو هونگ چی محصولی است که طی تاریخ بارها توسط دولتمردان چینی مورد استفاده قرار گرفته است.

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

اما در دوران کنونی هونگ چی به عنوان زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی بزرگ فاو چین در زمینه تولیدات باکیفیت و همچنین لوکس فعالیت دارد.

هونگ چی در سال 2018 رشد فروش 600 درصدی را گزارش کرده و فروش 100 هزار دستگاه از محصولات خود را برای سال جاری میلادی هدف گذاری کرده است. این برند هم اکنون 2 سدان، 2 اس یو وی، یک الکتریکی و یک لیموزین اختصاصی را در کاتالوگ فروش خود دارد.

در 8 ماهه نخست 2019 هونگ چی موفق به فروش 52 هزار دستگاه خودرو شده که افزایش 231 درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد. در ماه اگوست آمار فروش این برند بالغ بر 10 هزار دستگاه بوده است.

در نمایشگاه

اما هونگ چی با دو محصول کاملا متفاوت راهی آلمان شده تا توانمندی صنعت خودروی چین را به نوعی دیگر باز تعریف کند. یک شاسی بلند برقی و یک ابر خودروی هیبریدی سوغات چانگچون(دفتر مرکزی هونگ چی در این شهر قرار دارد) برای شرکت کنندگان در نمایشگاه بوده است!

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

شاسی بلند برقی E115

این خودرو از همان آغاز نمایشگاه با ظاهر حجیم خود توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده است. طراحی یکپارچه در بدنه به خوبی اجرا شده تا E115 به عنوان یک محصول مفهومی چندان هم نامتعارف جلوه نکند. البته این محصول دی ان ای مشترکی با محصولات قبلی هونگ چی دارد.

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

هونگ چی اچ اس7 مدل 2019

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

هونگ چی ایی-اچ اس3 مدل 2019

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

گریل(جلوپنجره) E115 طراحی جالبی دارد که در هماهنگی با چراغ های جلو قرار دارد. در طراحی عقب جزئیات زیادی را مشاهده می کنیم که در مجموع ظاهر زیبایی برای این خودروی مفهومی ایجاد کرده اند.

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

این خودرو مجهز به سامانه چهارچرخ محرک است و شعاع حرکتی آنرا 600 کیلومتر اعلام کرده اند. E115 از فناوری خودران سطح4 استفاده می کند و از حالت توقف طی 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. در رابطه با جزئیات فنی این خودرو هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

E115 در نمای جلو شباهت های آشکاری با رولز-رویس کالینان دارد.

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

آلبوم تصاویر هونگ چی E115 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت(10 تصویر)

ابرخودروی اس9

سوپر کار یا ابرخودروی اس9 دیگر محصول هونگ چی در فرانکفورت است که تا کنون در تولیدات این برند چینی سابقه نداشته است! همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این خودرو یک ترکیب فعال از سوپر اسپرت هایی مانند مک لارن، لیکان هایپراسپرت، پاگانی و ... است اما در نمای عقب ظاهری اختصاصی تر دارو بویژه چراغ ها و خروجی های اگزوز که با یک اسپویلر بسیار بزرگ ترکیب عجیبی را تشکیل داده اند.

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

آینده نگری "خودروی سیاسی" چین در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

آلبوم تصاویر هونگ چی اس9 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت(16 تصویر)

مدیران ارشد فاو اعلام کرده اند این خودروی اسپرت بصورت بومی طراحی و تولید شده و برای صنعت خودروی چین یک افتخار ملی به شمار می رود.

هونگ چی در رابطه با مشخصات فنی این محصول نیز جزئیات دقیقی ارائه نداده اما به یک پیشرانه هیبریدی با خروجی 1400 اسب بخار! اشاره شده که طی 1.9 ثانیه از حالت توقف، خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. هونگ چی همچنان اعلام کرده که برنامه جدی برای تولید انبوه اس9 دارد. خودرویی که احتمال می رود 2.2 میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

چنانچه در ابرخودروی اس9 از یک پیشرانه بنزینی و یک یا چند موتور الکتریکی استفاده شده باشد؛ بازهم دستیابی به عدد مورد اشاره هونگ چی یعنی 1400 اسب بخار و بیشینه سرعت 400 کیلومتر بر ساعت نیازمند تست های رسمی است که بتوان بدان استناد کرد.

از لابه لای رینگ های شلوغ اس9 می توان سیستم ترمز قرمز رنگ برمبو را مشاهده کرد و این تنها حدس منطبق بر واقعیت تا این لحظه برای هونگ چی مذکور است.

در مصاحبه هایی که به میزبانی غرفه هونگ چی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت برگزار شد؛ نمایندگان این برند از چشم انداز تولید 17 محصول متنوع تا سال 2025 خبر دادند که شاسی بلندها و همچنین الکتریکی ها سهم ویژه ای از آن دارند.

مازیار دانیالی

از نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت در عصر ایران بخوانید:

هیوندای؛ از اولین "خودروی ملی" تا درخشش در فرانکفورت (+تصاویر) لامبورگینی و نمایش مقتدرانه طراحی و فناوری در آلمان! (+فیلم و تصاویر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور