صفت محرومیت برای آوج نباید برای سرمایه‌گذاران دافعه ایجاد کند


صفت محرومیت برای آوج نباید برای سرمایه‌گذاران دافعه ایجاد کند

قزوین - ایرنا - فرماندار آوج گفت: صفت محرومیت برای این شهرستان نباید موجب دلسردی و کاهش انگیزه سرمایه گذار جهت سرمایه‌گذاری در آن شود.

نصرت الله علیرضایی شنبه شب در نشست ستاد توسعه شهرستان آوج افزود: عنوان محرومیت برای این شهرستان از این جهت که فرصتی برای جذب اعتبارات فراهم می کند یک جاذبه است اما از سوی دیگر می تواند برای متقاضیان سرمایه گذاری، دافعه ایجاد کند.
وی اضافه کرد: بزرگ ترین ظرفیت شهرستان گردشگری آن است که با برخورداری از انواع آثارها و بناهای طبیعی مانند کاروانسرا، بقاع متبرکه، غار و کوهستان و ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی و چشمه سارها می تواند مقصد خوبی برای مسافران باشد.
علیرضایی همچنین گفت: آوج دارای ۳۰ معدن است که در حال حاضر ۱۵ مورد آن فعال است و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد.
فرماندار آوج گفت: این شهرستان با ۴۳ هزار و ۵۴۷ نفر جمعیت و داشتن ۱۷.۵ درصد کل مساحت استان تنها شهرستانی است که بیشترین جمعیت آن معادل ۷۵ درصد در روستاها زندگی می کنند.
علیرضایی خاطرنشان کرد:۵۰ تا ۶۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می شود که ۹۰ درصد آن دیم و ۱۰ درصد آبی است اما با این وجود از داشتن سیلو و کارخانه گندم محروم است.
وی در خصوص سایر محرومیت های این شهرستان با وجود گذشت هفت سال از تاسیس شهرستان آوج گفت: هم اکنون ۴۰ اداره در این شهرستان تاسیس شده اما هنوز بسیاری از ادارات مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقاف و امور خیریه و تامین اجتماعی در آن تشکیل نشده اند.
علیرضایی خاطرنشان کرد: با وجود آن که آوج آب کل دشت قزوین را تامین می کند خودش از داشتن استخرهای ذخیره و کانال انتقال آب محروم است.
وی اظهارداشت: ۳۶ روستای این شهرستان تحت پوشش آب شرب روستایی نیستند و کیفیت آب چند روستا نیز بسیار پایین است.
وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ روستای آوج مشکل دسترسی به اینترنت دارند،گفت: بسیاری از روستاها نیز از نظر دسترسی به شبکه های تلویزیون دچار مشکل هستند.
فرماندار آوج، نبود بیمارستان، استخر و سالن اجتماعات را نیز از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: ۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در آوج وجود دارد که ۵۶۰ کیلومتر آن آسفالت و بقیه خاکی و شوسه است.
علیرضایی یادآور شد: تقریبا ۴۰ طرح نیمه تمام تولیدی و گردشگری در آوج شناسایی شده که طی جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار شد مشکلات و موانع آنها برطرف شود.
فرماندار آوج افزود: هم اکنون پل معلق این شهرستان نیز بهره برداری شده که تکمیل سایر خدمات و زیرساخت های گردشگری و رفاهی آن نیازمند اعتبار است و پروژه الماس غرب معروف به آب درمانی این شهرستان نیز نیازمند تسهیلات بانکی است.

آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.
۷۳۸۸*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!