ضرب‌الاجل فرماندار اسفراین برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل


ضرب‌الاجل فرماندار اسفراین برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

بجنورد- ایرنا- فرماندار اسفراین برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان ضرب‌الاجلی 6 روزه تعیین کرد.

به گزارش ایرنا در نشست روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی اسفراین، شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان ۱۰۴ تن اعلام شد که در سنین ۶ تا ۱۱ سال قرار دارند.

فرماندار اسفراین در این نشست با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، افزود: دستگاه های مرتبط ۶ روز مهلت دارند تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناخته و مقدمات ثبت نام از آنها را فراهم آورند.

طاهر رستمی گفت: همه دستگاه‌های مربوط به این حوزه باید در این خصوص همکاری فعالی داشته باشند تا طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان به سرانجام برسد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل اسفراین، بر لزوم تلاش همگانی برای بازگرداندن این افراد به کلاس درس تاکید کرد.

عصمت بدخشان، ۹۶ نفر از این بازماندگان از تحصیل را مربوط به حوزه آموزش و پرورش شهرستان اسفراین و ۸ نفر را مربوط به حوزه آموزش و پرورش منطقه بام و صفی‌آباد دانست و افزود: از ۹۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل اسفراینی، ۴۴ نفر باید به کلاس های آموزش استثنایی هدایت شوند و مشکل ۲۱ نفر دیگر نیز که به دلیل فقر مالی، بدسرپرستی و دلایل دیگر ترک تحصیل کرده‌اند، برطرف شود.

آموزش و پروش شهرستان اسفراین دارای ۲ اداره در شهر اسفراین و شهر صفی آباد است.

آغاز آموزش بیش از ۱۸ هزار کلاس‌اولی در خراسان شمالی
بدخشان گفت: امسال ۱۸ هزار و ۸۶۴ دانش آموز خراسان شمالی که به ۶ سال تمام رسیده اند، به کلاس اول دبستان می روند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی گفت: تا کنون ۲ هزار و ۳۱۱ دانش آموز کلاس اولی در مدارس اسفراین ثبت نام کرده اند که برخی از آنان مردودان پارسال هستند و با این وجود این میزان نسبت به میزان کلاس اولی های سال گذشته شهرستان که ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بوده، کاهش دارد که باید شناسایی و ثبت نام شوند.
بدخشان افزود: تلاش آموزش و پروش بر پوشش ۱۰۰ درصدی تحصیل دانش آموزان است و سال گذشته ۱۰۰ کلاس با دانش آموزان زیر ۵ نفر در مناطق مختلف استان تشکیل شد تا دسترسی عادلانه به آموزش در دورترین نقاط استان نیز امکانپذیر باشد.

۲۰ هزار دانش آموزان در شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین تحصیل می کنند.
۵۱۳۲/۷۱۸۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!