3 مدال رنگارنگ ایرانی‌ها در چیبا


نمایندگان تکواندو ایران در رقابت‌های جایزه بزرگ ژاپن صاحب یک مدال طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون تکواندو، مرحله دوم مسابقات تکواندو گرندپری (جایزه بزرگ) در سال ۲۰۱۹ با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر جهان در چهار وزن المپیکی مردان و بانوان دیروز و امروز در "چیبا" ژاپن برگزار شد. میرهاشم حسینی، سروش احمدی، آرمین هادی‌پور، فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی و سعید رجبی به عنوان تکواندوکاران ایران در این رقابت‌ها با هدایت فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق به عنوان مربی بودند.
در این مسابقات میرهاشم حسینی مدال طلا، آرمین هادی پور مدال نقره و سجاد مردانی مدال برنز گرفتند.
میرهاشم حسینی در وزن دوم المپیکی و در نخستین دیدار "روبن ناوا" از مکزیک را ۱۹ بر ۱۲ برد، سپس "جاویر پرز پولو" اسپانیایی را در پایان راند دوم با نتیجه ۲۱ بر یک شکست داد، در ادامه با سروش احمدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن مبارزه کرد و ۱۰ بر ۲ به برتری رسید و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل "ادیوال پونتس" برزیلی با نتیجه ۱۰ بر چهار پیروز شد. او در فینال "کریستین مک نیش" انگلیسی را در دیداری حساس با نتیجه ۳۶ بر ۲۰ شکست داد و دومین مدال طلای گرندپری سال خود را بر گردن آویخت.
سروش احمدی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم در نخستین گام "کنستانتینوس چمالیدیس" از یونان را پنج بر ۲ شکست داد، در دومین دیدار و با غیبت "احمد ابوغش" اردنی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو، برنده مسابقه اعلام شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل میرهاشم حسینی دیگر نماینده ایران در این وزن نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
همچنین در وزن ۵۸- کیلوگرم آرمین هادی‌پور ابتدا ۱۹ بر هفت "لئون گلاسنویک" از کرواسی را برد، سپس با توجه به غیبت "دنیز داگدلن" از ترکیه برنده بازی دوم معرفی شد و در مرحله یک چهارم نهایی ۱۲ بر پنج از سد "صفوان خلیل" از استرالیا گذشت. او در نیمه نهایی ۱۹ بر پنج "آدرین ویسنته" از اسپانیا را مغلوب کرد، اما در فینال مقابل "جون جانگ" از کره جنوبی ۲۲ بر ۱۴ مغلوب شد و مدال نقره گرفت.
در همین وزن فرزان عاشورزاده دور نخست ۱۵ بر ۹ مغلوب "آدرین ویسنته" اسپانیایی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
اما در سنگین وزن سجاد مردانی ابتدا ۹ بر هفت "رافائل آیوکائف" از روسیه را برد، سپس هشت بر هفت از سد "استفن لامبدین" از آمریکا گذشت و در ادامه چهار بر سه "مایکون سیکوئرا" از برزیل را برد. وی در نیمه نهایی پنج بر چهار مغلوب "کیو دون این" از کره جنوبی شد و به مدال برنز بسنده کرد.
سعید رجبی در همین وزن ابتدا ۲۳ بر ۲۰ "کارلوس سانسورس" از مکزیک را شکست داد، اما دور دوم بازی را هفت بر پنج به "کیو دون این" کره‌ای واگذار کرد و حذف شد.
به نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴ امتیاز در رده بندی المپیکی و پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...