روایت جهانگیری از انتظارات مردم از رئیسجمهور و مسئولان
معاون اول رئیسجمهور با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم و ایجاد رضایتمندی در جامعه از مهمترین اهداف دولت است، گفت: سرعت بخشیدن به روند خدمترسانی به روستاهای کشور ضروری است.
اسحاق جهانگیری در جلسه امروز شورای عالی اداری با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص عملکرد نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف دولت خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و ایجاد رضایتمندی در جامعه است. اگر مجموعه اقدامات دولت منجر به این شود که مردم احساس کنند گرهای از کار آنها باز شده است این یعنی عملکرد موفقی داشتهایم و هدف ما مبنی بر رضایتمندی مردم محقق شده است.
وی همچنین با اشاره به مراجعات مردمی برای طرح درخواستها و بیان مطالبات خود به مسئولین خاطرنشان کرد: مردم در سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای دولت و سایر مسئولین و هر فرصت دیگری که مهیا شود تلاش میکنند دغدغههای خود را به گوش مسئولین برسانند و در مقابل انتظار دارند که مسئولین و مدیران کشور گرهی از مشکلات زندگی آنان باز کنند.
جهانگیری با تأکید بر لزوم نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمت رسان به مردم افزود: اگر میزان شکایات مردمی از یک دستگاه بالا باشد این یعنی مشکلی در روند خدمترسانی وجود دارد که موجب نارضایتی در مردم شده و لازم است به سرعت به آن رسیدگی شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص شناسایی گلوگاههای فساد در دستگاههای اجرایی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم در هر یک از دستگاههای اجرایی کارگروهی تشکیل شده است و گلوگاههای فسادخیز را شناسایی میکنند تا زمینه بروز تخلف و فساد هرچه بیشتر کاهش یابد و به تبع آن رضایتمندی مردم نیز افزایش خواهد یافت.
جهانگیری با اشاره به دستورکار دیگر جلسه در خصوص انتقال وظایف و مأموریتهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استانها به شرکت آب و فاضلاب شهری استان ها، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند خدمت رسانی به روستاهای کشور تأکید کرد و افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه آب و فاضلاب در کشور است که باید این خدمت رسانی در روستاهای کشور نیز همانند شهرها گسترش پیدا کند.