معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان جغرافیایی تفاهم نامه‌ همکاری امضا کردند


معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان جغرافیایی تفاهم نامه‌ همکاری امضا کردند

تهران - ایرنا - تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هدف توسعه ژئوماتیک کشور امضا شد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته بعد از ظهر شنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه ژئوماتیک گامی مهم در جهت حمایت از توان داخلی است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای سازمان جغرافیایی گفت: در زمینه‌های سنجش از راه دور و هوشمندسازی حمل ونقل کشور می‌توانیم از سازمان جغرافیایی اتنظار همکاری بیشتری را بعد از امضا این تفاهم‌نامه داشته باشیم. ما در معاونت علمی و فناوری پیگیر عملیاتی کردن این نوع تفاهم‌نامه‌ها هستیم.

معاونت علمی، پژوهش ها را با سرعت به محصول تبدیل می‌کند

امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در سخنانی با پررنگ دانستن این قبیل اقدامات در حوزه ژئوماتیک، عنوان کرد: سازمان جغرافیایی تا کنون تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است و با ورود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهش‌ها با سرعت بیشتری به محصول تبدیل می شود.

وی ادامه داد: ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته شناخت بیشتر و بهتری را نسبت به ظرفیت موجود علمی در کشور دارند و این تفاهم نامه می تواند شتاب بیشتری را به این روند بدهد.

لازم به ذکر است، در متن این تفاهم نامه آمده است که در راستای اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و افزایش اتکا به منابع و توان داخلی در تامین نیازمندی های کشور در حوزه فناوری های نوین و علوم جغرافیایی و همچنین به منظور تحقق اهداف کلان دولت در زمینه پشتیبانی منسجم و موثر از پیشرفت های علمی و فنی توسعه فناوری فعالیت های تحقیقاتی شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی در حوزه فضایی، مهندسی ژئوماتیک و علوم جغرافیایی و ارتقاء توان توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه یاد شده می باشد.

افزایش فعالیت های بخش غیردولتی در عرصه توسعه فناوری های مرتبط و تقویت ارتباط موثر و هدفمند نظام آموزش عالی و توسعه فن با به کارگیری ظرفیت‌های علمی موجود در جهت تأمین تجهیزات و سامانه‌های مورد نیاز صنعت ژئوماتیک و صنعت فضایی با رعایت استانداردهای جهانی نیز از دیگر محورهای تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است که به امضای منوچهر منطقی به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به نمایندگی مجید فخری امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت