بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان


فریبرز عرب نیا بازیگر و کارگردان 55 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون می باشد. وی در طی سال های فعالیت در عرصه بازیگری افتخار همکاری با کارگردانان به نامی همچون ایرج قادری، مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، داوود میر باقری، ابراهیم حاتمی کیا و … را داشته است. در ادامه به معرفی کامل تر بیوگرافی فریبرز عرب نیا خواهیم پرداخت. بیوگرافی فریبرز عرب نیا و مروری...

فریبرز عرب نیا بازیگر و کارگردان ۵۵ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون می باشد. وی در طی سال های فعالیت در عرصه بازیگری افتخار همکاری با کارگردانان به نامی همچون ایرج قادری، مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، داوود میر باقری، ابراهیم حاتمی کیا و … را داشته است. در ادامه به معرفی کامل تر بیوگرافی فریبرز عرب نیا خواهیم پرداخت.

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و مروری بر زندگی شخصی وی

فریبرز عرب نیا متولد ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۴۳ در تهران است.

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان
بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان

رشته تحصیلی وی در مقطع دبیرستان رشته ریاضی فیزیک بوده است.

او در سال ۱۳۶۴ و پس از اتمام خدمت سربازی برای ادامه تحصیل راهی ترکیه شد و در رشته مدیریت در دانشگاه «خاورمیانه» آنکارا مشغول به تحصیل گردید، اما خیلی زود تحصیل در این رشته را نیمه تمام رها کرد و به وطن بازگشت و در رشته مورد علاقه اش(تئاتر) مشغول به تحصیل شد و بعد از اخذ مدرک دانشگاهی اش، به مدت دو سال دوره های تخصصی تئاتر را در مجتمع آموزشی سینما و در کانون تئاتر نزد استاد حمید سمندریان سپری کرد. دایره گچی قفقازی، آواز خوان طاس، بهرام چوبینه، کالیگولا و … از جمله کارهای او در طول این مدت بوده است که به عنوان بازیگر و کارگردان در این آثار حضور داشته است.

وی علاوه بر بازیگری و کارگردانی، دارای مدرک گرافیک(ارتباطات تصویری) در مقطع لیسانس از دانشگاه هنر می باشد و در زمینه طراحی گرافیک نیز فعالیت دارد.

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانفریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانعکس فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان

عرب نیا تا سال ۱۳۷۴ ایفاگر نقش های فرعی بوده است، اما با دعوت مسعود کیمیای برای بازی در فیلم سینمایی «ضیافت» توانست به خوبی از پس نقش اول این فیلم برآید، اوج شهرت وی در عرصه سینما با این فیلم آغاز شد.

همکاری بعدی وی با مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ و با ایفای نقش در فیلم سلطان بود، او در فیلم بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. هدیه تهرانی، ژاله علو، حسن جوهرچی و … از دیگر بازیگران این فیلم بودند.

«شوکران» و «جهان پهلوان تختی» ساخته بهروز افخمی و «شیفته» ساخته محمدعلی سجادی از دیگر فیلم های شاخص فریبرز عرب نیا می باشد.

اولین تجربه وی در تلویزیون با سریال چشمه زندگی در سال ۱۳۷۱ بوده است. سریال های «مزد ترس» به کارگردانی حمید تمجیدی و «وکیل» به کارگردانی سیروس مقدم از کارهای بعدی عرب نیا در تلویزیون می باشد.

فریبرز عرب نیا در سال ۱۳۹۰ با حضور در فیلم تاریخی مختارنامه و ایفای نقش مختار ثقفی بسیار دیده شد و بازی وی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

موفق ترین فیلم وی در دهه ۹۰ فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بوده است.

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانسلفی فریبرز عرب نیا در طبیعت

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان عکس قدیمی فریبرز عرب نیا در کنار جمعی از هنرمندان

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانسلفی فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانداوود میرباقری و فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانشهرام حقیقت دوست و فریبرز عرب نیا بازیگران سریال مختارنامه

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانعکس متفاوت فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانسلفی اندیشه فولادوند و فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانفرزاد موتمن و فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان

زندگی شخصی فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا دو مرتبه ازدواج کرده است که هر دو بار نیز به طلاق منجر شده است. ازدواج اول وی با آتنه فقیه نصیری(بازیگر سینما و تلویزیون) و در سال ۱۳۷۰ بود، که پس از گذشت ۸ سال به جدایی ختم شد. ازدواج دو وی با عسل بدیعی(بازیگر سینما و تلویزیون) و در سال ۱۳۷۹ می باشد که این ازدواج نیز بعد از گذشت ۴ سال به طلاق منجر شد، حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام جانیار می باشد.

آتنه فقیه نصیری فارغ التحصیل رشته زبان اسپانیایی می باشد و در سال ۱۳۹۵ با حضور در برنامه تلویزیونی «اکسیر» با مجری گری فرزاد حسنی اعلام کرد که دارای بیماری ام اس می باشد.

مرحوم عسل بدیعی فارغ التحصیل رشته علوم تغذیه از دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. او پس از ۱۴ سال فعالیت در عرصه بازیگری در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ و در سن ۳۶ سالگی بر اثر مرگ مغزی درگذشت. با رضایت قبلی وی و موافقت خانواده اش اعضای بدن عسل بدیعی اهدا گردید.

فریبرز عرب نیا هم اکنون ساکن کانادا می باشد و به گفته خودش قصد مهاجرت دائمی را ندارد و تنها به دلیل تحصیلات پسرش ساکن این کشور شده است.

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانعکس جوانی فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانآتنه فقیه نصیری

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانمرحوم عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانفریبرز عرب نیا و پسرش جانیار

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانفریبرز و جانیار عرب نیا در مراسم تشییع عسل بدیعی

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان

فیلم های سینمایی فریبرز عرب نیا

۱۳۹۴/ آخرین بار کی سحر را دیدی؟ فرزاد موتمن ۱۳۹۴/ گاهی، محمدرضا رحمانی ۱۳۹۲/ چ، ابراهیم حاتمی کیا ۱۳۸۹/ پرتقال خونی، سیروس الوند ۱۳۸۹/ پنهان، مهدی رحمانی ۱۳۸۹/ خاک و آتش، مهدی صباغ زاده ۱۳۸۸/ شکلات داغ، حامد کلاهداری ۱۳۸۷/ صندلی خالی، سامان استرکی ۱۳۸۷/ طاووس های بی پر، جواد مزد آبادی ۱۳۸۲/ باج خور، فرزاد موتمن ۱۳۸۲/ برگ برنده، سیروس الوند ۱۳۸۲/ پروانه ای در باد، عباس رافعی ۱۳۸۱/ دختری در قفس، قدرت الله صلح میرزایی ۱۳۸۱/ ستاره های سربی، مهدی ودادی ۱۳۸۱/ عطش، محمدحسین فرح بخش ۱۳۷۹/ از صمیم قلب، بهرام کاظمی ۱۳۷۹/ رنگ شب، محمدعلی سجادی ۱۳۷۹/ شیفته، محمدعلی سجادی ۱۳۷۹/ هزاران زن مثل من، رضاکریمی ۱۳۷۹/ هفت پرده، فرزاد موتمن ۱۳۷۸/ بادام های تلخ، کاظم معصومی ۱۳۷۸/ دلباخته، خسرو معصومی ۱۳۷۸/ سحرگاه پیروزی، حسین بلنده ۱۳۷۷/ شوکران، بهروز افخمی ۱۳۷۷/ طوطیا، ایرج قادری ۱۳۷۶/ جهان پهلوان تختی، بهروز افخمی ۱۳۷۶/ شاهرگ، علی غفاری ۱۳۷۵/ بالاتر از خطر، سعید عالم زاده ۱۳۷۵/ سلطان، مسعود کیمیایی ۱۳۷۴/ ضیافت، سعود کیمیایی ۱۳۷۴/ فرار مرگبار، تورج منصوری ۱۳۷۳/ بوی خوش زندگی، ابوالحسن داوودی ۱۳۷۳/ سال های بی قراری، مسعود نوابی ۱۳۷۳/ کاکادو، تهمینه میلانی ۱۳۷۳/ مرد پنجم، سید محسن شهابی ۱۳۷۲/ من زمین را دوست دارم، ابوالحسن داوودی ۱۳۷۱/ خسوف، رسول ملاقلی پور ۱۳۷۰/ مسافران، بهرام بیضایی ۱۳۷۰/ وصل نیکان، ابراهیم حاتمی کیا ۱۳۶۹/ آهوی وحشی،حمید خیر الدین

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانفریبرز عرب نیا و ابراهیم حاتمی کیا در پشت صحنه فیلم چ

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانعکس و بیوگرافی فریبرز عرب نیا

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانفریبرز عرب نیا در نمایی از فیلم سینمایی

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان

سریال های فریبرز عرب نیا

۱۳۹۳/ رنگ شک، فریبرز عرب نیا ۱۳۹۰/ مختارنامه، داود میرباقری ۱۳۸۷/ عمیلات مانگرو(تله فیلم)، مهدی صباغ زاده ۱۳۷۹/ وکیل، سیروس مقدم ۱۳۷۱/ مزد ترس، حمید تمجیدی ۱۳۷۱/ چشمه زندگی، حمید خیرالدین

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمانعکس فریبرز عرب نیا در نقش مختار

بیوگرافی فریبرز عرب نیا و عکس های خاص و متفاوتش در گذر زمان

همانطور که در این مطلب با بیوگرافی فریبرز عرب نیا آشنا شدید، برای مشاهده بیوگرافی سایر هنرمندان می توانید از قسمت عکس بازیگران بازدید نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...