فرماندار آستارا خواستار توسعه مشاغل خانگی و روستایی شد


فرماندار آستارا خواستار توسعه مشاغل خانگی و روستایی شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا توسعه مشاغل خانگی و روستایی را با ارائه تسهیلات بانکی خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت بانوان روستانشین در این باره تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز شنبه در جلسه با بانوان کارمند، در فرمانداری آستارا افزود: باید اشتغال در حوزه های دامداری، صنایع دستی و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و بانوان شاغل در دستگاه های دولتی به تحقق این امر کمک کنند.

وی ادامه داد: زنان در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای خلاقیت هستند و باید با توانمندسازی خانواده ها، برای توسعه مشاغل کوچک و متوسط گام های بلند برداریم.

فرماندار آستارا گفت: دولت با وجود تنگناها درصدد توسعه فضای کسب و کار است و در آستارا باید جوانان به فرصت های اشتغال هدایت و بر اساس تجربه، تخصص و دانش مشغول به کار شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در اداره ها تاکید کرد و از بانوان کارمند خواست، با تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آسیب های محیط زیست و امور اجتماعی، در این شهرستان منشا تحول باشند.

رستم زاد افزود: بانوان در دفاع مقدس نقش غیر قابل انکاری داشتند و باید در حال حاضر نیز از ظرفیت تاثیرگذار آنها در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس به خوبی استفاده شود.

مسئول امور بانوان فرمانداری آستارا نیز گفت: اداره های بهزیستی و هلال احمر، ۸۰ نفر زن بی سرپرست و بد سرپرست را برای دریافت تسهیلات اشتغال به فرمانداری معرفی کرده اند و پرونده ها پس از بررسی به بانک های عامل ارجاع خواهد شد.

لطیفه پورمند اظهار کرد: بانوان به عنوان ظرفیت واقعی و تاثیرگذار جامعه، مورد توجه مسئولان دولتی هستند و نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ شهر و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان