سهم قزوین از درآمد گردشگری ناچیز است


سهم قزوین از درآمد گردشگری ناچیز است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: سهم قزوین از درآمد گردشگری ناچیز است که با توجه به ظرفیت های غنی استان در این زمینه باید این موضوع جبران شود.

هدایت الله جمالی پور عصر یکشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان این دستگاه با اشاره به سهم گردشگری در اقتصاد ملی کشورها،گفت: امروزه صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشورها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد به طوری که درآمد حاصل از حوزه گردشگری به درآمدهای نفتی کشورها نزدیک می شود و در کشور ما نیز استانهایی که به گردشگری توجه ویژه دارند گردش مالی اقتصادی حاصل از درآمدهای این حوزه منجر به سرمایه گذاری و رونق اقتصادی آن استان شده است .

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت جذب بیشتر گردشگران به استان،ادامه داد: باید با استفاده از تبلیغات در جاده های مواصلاتی و معرفی ظرفیتها فرصتی فراهم شود تا مسافرانی که درمحورهای استان تردد می کنند قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمایند .

وی افزود : در مورد بافت تاریخی قزوین نیز باید با برنامه ریزی جامع و دقیق و همراهی و تعامل دستگاه های ذیربط طرح تفضیلی مبتنی بر ظرفیتهای میراثی تهیه شود و هرگونه اقدامی در این محدوده اعم از ساخت و ساز ، مقاوم سازی و .. باید مطابق با الگوهای تاریخی و حفظ منظر میراثی صورت گیرد.
جمالی پور تاکید کرد : منظور از حفاظت و نگهداری آثار تاریخی عدم استفاده از ظرفیت این آثار نیست بلکه باید با مرمت و باززنده سازی آنها مطابق با ضوابط و مقررات بافت تاریخی منظری زیبا برای بازدید گردشگران ایجاد نمائیم
استاندار قزوین با بیان اینکه گردشگری استان مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت : باید با ایجاد فرصتهای سرمایه‌گذاری و تقویت زیرساختهای گردشگری تغییر و تحول جدی در حوزه گردشگری استان صورت بگیرد تا با رویکرد توسعه متوازن بتوانیم درکنار صنعت و کشاورزی از عواید اقتصادی حوزه گردشگری بهره مند شده و شاهد شرایط جدیدی در استان باشیم .

در این نشست علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نیز به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در حوزه های سه گانه و طرح مشکلات و چالش های مرتبط با با باغستان سنتی قزوین ، بافت تاریخی ، ثبت جهانی آثار ، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ... پرداخت.

۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا