7 مزیت کلیدی سئو برای کسب و کارهای کوچک


7 مزیت کلیدی سئو برای کسب و کارهای کوچک

سئو به صاحبان استارت آپ های کوچک کمک می‌کند تا وب‌سایت‌هایی داشته باشند که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، که به نوبه خود کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه بیشتری بدست بیاورند و در نهایت نرخ تبدیل یا فروش سایت را افزایش دهند. استفاده از خدمات حرفه ای سئو همچنین به ایجاد آگاهی از کسب و کار شما کمک می‌کند زیرا کاربران موتور جستجو احتمالاً به...

سئو به صاحبان استارت آپ های کوچک کمک می‌کند تا وب‌سایت‌هایی داشته باشند که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، که به نوبه خود کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه بیشتری بدست بیاورند و در نهایت نرخ تبدیل یا فروش سایت را افزایش دهند.

استفاده از خدمات حرفه ای سئو همچنین به ایجاد آگاهی از کسب و کار شما کمک می‌کند زیرا کاربران موتور جستجو احتمالاً به سایتی اعتماد می‌کنند که در صفحه اول نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دارد تا وب‌سایت‌هایی که در این جایگاه نیستند.

اگر صاحب مشاغل کوچک هستید، باید از سئو استفاده کنید تا یک حضور قدرتمند در محیط وب ایجاد کنید و رقیبان خود را دور بزنید تا مشتریان جدیدی برای کسب و کار خود بدست آورید و باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.

در این مقاله 5 مزیت کلیدی سئو برای مشاغل کوچک را عنوان خواهیم کرد.

وب سایت‌های کاربر پسند

سئو به صاحبان مشاغل کوچک کمک می‌کند تا وب‌سایت‌هایی سریع، قوی و کاربر پسند درست کنند؛ اگرچه هنوز اکثر مردم به تعریف قدیمی سئو وابسته هستند و فکر می‌کنند که کار اصلی سئو تنها بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است، با این حال، امروزه سئو در مورد بهبود تجربه کاربری نیز می باشد.

7 مزیت کلیدی سئو برای کسب و کارهای کوچک

محمد هدایتی متخصص سئو در این باره میگوید:

“وب‌سایت‌های با ساختار های استاندارد خصوصا برای موبایل، بازدیدکننده را مجاب حضور طولانی تر در صفحه میکند، در نتیجه نرخ فرار از سایت کاهش می یابد و تعداد بازدیدکننده های سایت را افزایش می‌دهد. به همین ترتیب، صفحات سایت خوانندگان را راضی می‌کند زیرا به احتمال زیاد می‌توانند پاسخ سؤالاتشان را در این صفحات پیدا کنند و این صفحات به کاربران کمک می‌کند دقیقاً آنچه را که در سایت شما جستجو می‌کنند، پیدا کنند. و این یکی از مهم ترین نکته هایی هست که گوگل به آن توجه میکند: کاربر از سایت شما راضی باشد!”

سئو در صورت انجام صحیح، باعث رضایت کاربران و همچنین باعث راضی شدن موتورهای جستجو از شما نیز‌ می‌شود زیرا آنها دوست دارند اطلاعات با کیفیت بالا را به کاربران خود ارائه دهند.

آوردن مشتری بیشتر

یکی از مهم‌ترین دلایل داشتن وب‌سایتی قوی در میان رقبا و افزایش مشتری، سئو است. مشاغلی که دارای وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو هستند، مشتری‌های بیشتری را به ارمغان می‌آورند و دو برابر سریع‌تر از مشاغلی که سایت بهینه سازی شده با سئو ندارند، رشد می‌کنند.

سئو احتمالاً کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین استراتژی بازاریابی است که امروزه وجود دارد. علاوه بر این، فقط مشتریانی را پیدا می‌کند که به طور هدفمند به دنبال یافتن محصول یا خدمات شما هستند!

نرخ تبدیل بهتر

وب سایت‌های بهینه سازی شده توسط سئو سریع‌تر بارگذاری می‌شوند چون سرعت لود سریع سایت یکی از فاکتور های مهم در بهینه سازی سایت می باشد به همین دلیل به راحتی قابل خواندن هستند و تقریباً در کلیه دستگاه‌ها از جمله موبایل و تبلت به درستی نمایش داده می‌شوند.

وب‌سایت‌هایی که خوانایی راحت‌تری دارند، احتمالاً بیشتر توجه خوانندگان یا بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کنند، یعنی آنها احتمالاً می‌توانند مشتری وفادار شما، مشترکین و بازدیدکنندگان دائمی شما شوند.

ساخت آگاهی از برند

یکی از مزایای کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو موتورهای جستجو، ایجاد آگاهی از برند است. هنگامی که صفحات سایت‌ شما در صفحه اول موتورهای جستجو اصلی مانند گوگل، یاهو و بینگ ظاهر می‌شوند، مشتریان بالقوه شما به هنگام جستجوی یک اصطلاح خاص به جای برندهای دیگر که وب‌سایت قوی ندارند به احتمال زیاد به برند شما اعتماد خواهند کرد.

به همین دلیل است که کسب و کارهای کوچک که می‌خواهند آگاهی بهتری نسبت به برند ایجاد کنند (چه بصورت محلی و چه در سطح کشور) باید در بکار گیری سئو و متخصص سئو سرمایه گذاری کنند و شروع به کسب رتبه‌های برتر در کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود کنند. ما دیگر در دهه 90 نیستیم. موتورهای جستجو اکنون نقش مهمی در ساخت یا شکست کسب و کار شما دارند. به طوری که حتی میتوان گفت امروزه سئو بزرگترین کانال کشش برای کسب و کارها می باشد.

سئو بیشتر از PPC کلیک می‌آورد

اگرچه تبلیغات PPC بالاتر از نتایج جستجو ارگانیک نشان داده می‌شود، اما 71.33 درصد جستجوها با کلیک بر روی نتیایج ارگانیک در صفحه اول انجام می‌شوند.

گفتن دلیل این رفتار کاربران دشوار است، اگرچه منطقی‌ترین نتیجه این است که کاربران به الگوریتم گوگل اعتماد دارند. آنها می‌دانند تبلیغ کنندگان برای چه هدفی هزینه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند به جای کلیک بر روی تبلیغات از صفحاتی که موتور جستجو پیشنهاد داده است مراجعه کنند.

البته این فقط حدس است. اما صرف نظر از استدلال پشت آن، واقعیت این است که اکثر کلیک‌ها برای هر جستجوی داده به یک نتیجه ارگانیک می‌رسد.

سئو ترافیک با کیفیت را هدف قرار می‌دهد

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سئو این است که یک استراتژی بازاریابی ربایشی است.

روش‌های سنتی، مانند روش‌ منسوخ شده تماس بازاریابی تلفنی، ایمیل‌های اسپم و تبلیغات بدون وقفه، تنها با در نظر گرفتن اهداف تبلیغ کننده انجام می‌شود و بسیاری از مصرف کنندگان آنها را کاملاً آزار دهنده می‌دانند.

از طرف دیگر بازاریابی ربایشی بسیار مشتری محور است. به جای قطع کردن برنامه‌های تلویزیون رادیو، بازاریابی ربایشی منابع مفید و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مفید را فراهم می‌کند. ک

درست هنگامی که کاربران آماده هستند تا اطلاعات بیشتر در مورد کالایی خاص بگردند به وب‌سایت شما می‌رسند که در نتایج جستجو در بهترین موقعیت قرار دارد.

این نه تنها برای مصرف کنندگان بسیار راحت‌تر است بلکه وب‌سایت شما را به عنوان مرجعی کمک کننده معرفی می‌کند و دسترسی به آن را آسان‌تر می‌کند.

از همه گذشته، به نظر شما چه کسی با تلاش‌های بازاریابی شما درگیر می‌شود؟ کسی که در هنگام رفت و آمدهای خود در خیابان تبلیغات شما را روی بیلبورد می‌بیند، یا شخصی که در هنگام جستجوی آنلاین با لیستی از نکاتی را که شما منتشر کرده‌اید، مواجه می‌شود؟

جواب مشخص است.

وقتی روی جذب کاربرانی که به طور فعال به دنبال اطلاعاتی در رابطه با صنعت، محصولات و خدمات شما هستند، تمرکز می‌کنید، در رسیدن به مخاطبان هدف خود بسیار موفق‌تر خواهید بود. کاربران وقتی قصد خرید کالایی را داشته باشند به سراغ ایمیل های تبلیغاتی که براشون فرستادین نمیرن، بلکه سرچ میکنند!

دور زدن رقبا

بیایید دو نمونه از کسب و کار که در یک صنعت هستند، فروش محصولات مشابه با قیمت‌های مشابه دارند را مقایسه کنیم. یکی از آنها دارای وب‌سایت بهینه شده و دیگری دارای وب سایت غیر بهینه است. با توجه به اینکه همه چیز مساوی است، فکر می‌کنید کدام شرکت مشتریان بیشتری را از جستجوهای محلی به وب سایت خود جذب می‌کند؟ کدام شرکت احتمالاً سریع‌تر رشد خواهد کرد و موفق‌تر خواهد شد؟

موتورهای جستجوگر و سئو بسیار قدرتمند هستند. اگر رقبای شما بازاریابی سئو را انجام می‌دهند، باید به سادگی از خود بپرسید که چرا هنوز در چنین استراتژی سرمایه گذاری نکرده‌اید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403