به گزارش افکارنیوز،

کاربران زیادی منتظر دریافت نسخه جدید رابط کاربری هوآوی با نام EMUI10 هستند. این رابط کاربری در به روزسانی آخر خود، قابلیت‌های متعددی را دریافت می‌کند که مهم‌ترین آنها عبارت هستند از:

حالت تاریک گسترده

با گسترش ویژگی‌های Dark Mode در برنامه‌های متعدد، هوآوی متوجه اهمیت این قابلیت شده و به همین دلیل رابط کاربری EMUI10 دارای حالت تاریک گسترده است. این شرکت برای ساخت بهترین حالت شب یا Dark Mode از بسیاری از کاربران نظرسنجی کرده است. در حالت تاریک صرفاً تنها شاهد رنگ‌های سیاه و سفید در محیط سیستم عامل نبوده و بخش اعظم رنگ‌ها، به سطح خاکستری نزدیک شده‌اند.

حالت تاریک تنها برای رابط کاربری نبوده و به چند اپلیکشن کاربردی و اصلی از جمله گالری، ساعت و تقویم، ایمیل، یادداشت و... هم گسترش یافته است.

انیمیشن های روان و جدید

از جمله تغییرات ظاهری EMUI10 می‌توان به طبیعی‌تر شدن انیمیشن‌ها، تغییرات در ظاهر آیکون‌ها و افزایش سرعت جا به جایی اشاره کرد. هوآوی برای این منظور به بازطراحی موارد بسیاری پرداخته و جا به جایی بین اپلیکیشن ها به دلیل افزایش نرخ فریم ریت، بسیار روان‌تر به نظر می‌رسد.

معرفی امکانات جدید رابط کاربری هوآوی EMUI 10 برای اولین بار در IFA 2019

هوآوی سرعت انیمیشن و حرکت در EMUI10 را با توجه به میزان درک مغز انسان طراحی کرده است. امکان حرکت پنجره‌‌ی یک اپلیکیشن با سرعت بالا و رهاسازی آن با برگشت خودکار به جایگاه اولیه، دیگر ویژگی قابل اشاره در این بخش است.

استفاده از بهترین طیف رنگی

EMUI10 در قسمت‌هایی از جمله کلیدهای شماره گیری، تماس و پاسخ، از طیف رنگ Morandi استفاده کرده است. Morandi یک نقاش مشهور ایتالیایی است. رنگ‌هایی کاملاً مه آلود و آرامی که در این بروزرسانی استفاده شده‌اند، احساس لطیفی را به کاربر منتقل خواهد کرد.

Huawei HiCar برای ارتباط کم نظیر با اتومبیل

از جمله دیگر ویژگی‌های EMUI10، قابلیت HiCar است. امکان ارتباط بین گوشی هوشمند با نمایشگر داخلی اتومبیل‌ها، توسط HiCar امکان‌پذیر شده است. شما می‌توانید انواع برنامه‌های مسیریاب، پخش موسیقی و محتوای مولتی مدیا، اشتراک گذاری انواع فایل و حتی استفاده از دوربین خودرو به منظور تصویربرداری را توسط این فناوری تجربه کنید.

با HiCar می‌توانید در طول مسیر به تصویربرداری از مناظر پرداخته و حتی آن را با گوشی هوشمند هوآوی به اشتراک بگذارید. بررسی وضعیت خودرو و حتی روشن کردن سیستم‌های تهویه مطبوع پیش از سوار شدن به آن، از جمله قابلیت‌های دیگری است که در HiCar قرار دارد.

معرفی امکانات جدید رابط کاربری هوآوی EMUI 10 برای اولین بار در IFA 2019

دوربین چهارگانه ساخت Leica؛ نگرشی نو در دنیای عکاسی گوشی‌های هوشمند

دوربین HUAWEI P30 Pro مجهز به دوربین چهارگانه Leica است که شامل یک لنز 40 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 20 مگاپیکسلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم بسیار بالا و یک لنز ToF (زمان پرواز) است. به لطف استفاده از سنسور تصویر جدید، ماژول لنز و واحد شبکه عصبی یکپارچه، تصاویری در سطح حرفه‌ای را شاهد هستیم. از جمله ویژگی‌های کم نظیر در این دوربین، قابلیت پردازش تصویر خصوصاً در شب است که تصاویری واضح و شفاف ثبت می‌کند.

معرفی امکانات جدید رابط کاربری هوآوی EMUI 10 برای اولین بار در IFA 2019

به تازگی یک ویژگی جدید به نام Super Night Selfie در بخش «حالت شب» افزوده شده است؛ این ویژگی با استفاده از یک الگوریتم سنجش پرتره، می‌تواند تصاویر چهره را به شکلی واقعی روشن‌تر کرده و وضوح آن را بالا ببرد. این حالت در عین حال، نور پس زمینه را کاهش داده و جزئیات بخش‌های تاریک را بدون افزایش نور، بهبود می‌بخشد تا در نهایت یک سلفی کاملاً طبیعی و با کیفیت را ثبت کنید.

از عکس‌برداری گرفته تا ویرایش، قابلیت‌های هوش مصنوعی ثبت تصاویر و فیلم را ساده کرده و نتیجه نهایی شگفت انگیز خواهد بود. ویژگی HUAWEI Vlog AI در رابط جدید EMUI10 با یک موتور منحصر به فرد همراه است؛ سیستم هوش مصنوعی در Vlog در شناسایی چهره انسان بسیار عالی عمل کرده و حتی قادر به تشخیص حرکات فیزیکی انسانی است. ویدئوهای منتخب یا همان های‌لایت‌ها با استفاده از فیلترهای جذاب و هیجان انگیز ویرایش شده و چندین گزینه به منظور مدیریت افکت‌ها، سرعت، زمان‌بندی و حتی موسیقی پس‌زمینه را نیز در اختیار خواهید داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید رابط کاربری EMUI10 که دوربین گوشی پرچمدار Huawei P30 Pro را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، حالت Super Portrait است که از اواخر سپتامبر در دسترس قرار خواهد گرفت. حالت Super Portrait، یک اثر تاری (بلور شدن) از دیافراگم بزرگ حرفه‌ای را برای عکاسی پرتره ارائه می‌دهد که به شکل کاملاً طبیعی پس‌زمینه را محو کرده و با استفاده از دوربین‌ ToF، قابلیت تشخیص عمق و الگوریتم یادگیری عمیق، باعث می‌شود تصویر فرد از پس‌زمینه به طور طبیعی و یکنواخت جدا شود.

این موارد تنها بخشی از قابلیت‌های رابط کاربری جدید EMUI10 است. با عرضه رسمی این بروزرسانی برای عموم کاربران، قطعاً تجربه لذت‌بخشی برای دارندگان گوشی هوآوی رقم خواهد خورد.