آیین تشییع نمادین شهدای کربلا در جهرم برگزار شد


آیین تشییع نمادین شهدای کربلا در جهرم برگزار شد

شیراز- ایرنا- مجلس تعزیه وقایع پس از شهادت امام حسین(ع) و مراسم تشییع نمادین شهدای کربلا برای دهمین سال متوالی در جهرم اجرا شد.

سرپرست گروه تعزیه‌ حضرت ابوالفضل(ع) جهرم شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع تعزیه امسال، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت قاسم(ع)، خیمه‌سوزان و شکنجه‌های پس از کربلا به اهل بیت و اسارت ایشان بود.
قدرت‌ الله امین ‌پور افزود: یکصد نفر در این تعزیه به‌ عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند که چهل نفر از این افراد بازیگر بودند.
رئیس انجمن نمایش جهرم ابراز کرد: این تعزیه به جز چندسال اول هرسال بخشی از واقعهٔ عاشورا را بازسازی می‌کند و طی این سال‌ها با استقبال خوب مردم، مسئولان و هیات‌های مذهبی شهرستان جهرم برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این‌گونه مراسم و نمایش‌ها آشنایی مردم با واقعهٔ کربلا و روح آن است تا مردم بدانند در کربلا به اهل‌بیت امام حسین(ع) چه گذشت و هدف امام حسین(ع) از این قیام چه بود.
امین ‌پور با بیان اینکه وجه تاثیرگذاری ماجرا مهمتر از اسباب و ادوات صحنه‌ای است، گفت: تاکید ما بر وجه روایتگری واقعه عاشورا، انتقال روح عاشورا و آشنایی مردم با حقایق این واقعه است و کمتر به موارد نمایشی و داستانی پرداخته‌ایم.
به گفته سرپرست گروه تعزیه‌ حضرت ابوالفضل(ع) هزینه‌های تعزیه صرفاً جهت خرید تجهیزات و لباس و خیمه و ... شد و بازیگران این تعزیه همگی به صورت افتخاری نقش‌آفرینی کردند.
وی اضافه کرد: در تهیهٔ این تعزیه، نهادهایی مانند ادارهٔ اوقاف، فرمانداری، ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و هیئت زنجیرزنان کوی کوشکک همکاری کردند.
طی ۱۰ سال گذشته و همزمان با سومین روز از شهادت امام حسین(ع)، دسته عزاداران کوی علی پهلوان جهرم معروف موسوم به طایفه بنی‌اسد با در دست داشتن بیل، کلنگ، بوریا و به صورت کفن‌پوش به صورت نمادین مراسم تشییع پیکر شهدای کربلا را انجام می‌دهند و با سوگواری، ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) اظهار می‌کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ / ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس