سری آی‌فون 11 اپل از سخت‌افزار شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند اما نمی‌توانید از آن استفاده کنید!


بر اساس اظهارات یک خبرچین و وبلاگ‌نویس قدیمی اپل با نام سانی دیکسون، سری آی‌فون 11 مجهز به سخت‌افزار لازم جهت پشتیبانی از مشخصه شارژ 2 طرفه است. از مدت‌ها پیش پیرامون عرضه این مشخصه در گوشی‌های آی‌فون شایعات گسترده‌ای مطرح شده بود. اما ظاهرا اپل این قابلیت را به شیوه نرم‌افزاری غیرفعال نموده است. وب‌سایت MacRumors گزارش می‌دهد: چندین ماه پیش از...

بر اساس اظهارات یک خبرچین و وبلاگ‌نویس قدیمی اپل با نام سانی دیکسون، سری آی‌فون 11 مجهز به سخت‌افزار لازم جهت پشتیبانی از مشخصه شارژ 2 طرفه است. از مدت‌ها پیش پیرامون عرضه این مشخصه در گوشی‌های آی‌فون شایعات گسترده‌ای مطرح شده بود. اما ظاهرا اپل این قابلیت را به شیوه نرم‌افزاری غیرفعال نموده است. وب‌سایت MacRumors گزارش می‌دهد:

چندین ماه پیش از معرفی آی‌فون‌های جدید، شایعاتی پیرامون بهره‌مندی این هندست‌ها از مشخصه شارژ دستگاه به دستگاه مبتنی بر استاندارد Qi مطرح شد. این ویژگی به دستگاه‌های اپل واچ، ایرپادها و سایر ابزارهای جانبی امکان می‌داد تا با قرارگیری روی پنل پشتی آی‌فون، شارژ شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود این مشخصه، مشابه فناوری PowerShare بی‌سیم در اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 باشد. پیش‌تر حتی تصور می‌شد که قرارگیری لوگوی اپل در قسمت مرکزی پنل پشتی آی‌فون 11 نیز در راستای تعیین مکان استقرار ایرپادها، اپل واچ یا سایر ابزارهای جانبی در پشت گوشی تا حدودی به کاربران کمک خواهد کرد.

سری آی‌فون 11 اپل از سخت‌افزار شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند اما نمی‌توانید از آن استفاده کنید!

با این‌حال تنها چند ساعت پیش از برگزاری مراسم رونمایی اپل طی هفته جاری، مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور و مارک گورمن؛ تحلیل‌گر نشریه بلومبرگ اعلام کردند که عرضه چنین مشخصه‌ای ظاهرا منتفی شده است. آقای کو در یادداشت به‌دست آمده توسط وب‌سایت MacRumors اعلام کرد که به‌کارگیری مشخصه مذکور احتمالا به تعویق افتاده است؛ چرا که بهره‌وری شارژ احتمالا پاسخ‌گوی انتظارات اپل نبوده است. در واقع کالبدشکافی مدل‌های آی‌فون 11 به‌زودی تائید خواهد کرد که آیا این دستگاه‌ها مجهز به سخت‌افزار شارژ 2 جهته هستند یا خیر.تحویل این هندست به مشتریان و عرضه آن‌ها در فروشگاه‌ها از روز جمعه 20 سپتامبر آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه