ویژه برنامه‌های محرم و صفر در کتابخانه‌های منطقه هشت


ویژه برنامه‌های محرم و صفر در کتابخانه‌های منطقه هشت

گروه ادب ــ کتابخانه‌های منطقه 8 برنامه‌های ویژه‌ای را باهدف شناخت بیشتر قیام کربلا و رسالت سومین امام شیعیان امام حسین (ع) همزمان با ایام محرم وصفر 1441 قمری برگزار می‌کند.

ویژه برنامه‌های محرم و صفر در کتابخانه‌های منطقه هشتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان؛ سعید رنجبریان، رئیس فرهنگسرای گلستان با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در تبیین و تفسیر اهداف الگو‌های دینی، کتاب را به عنوان یکی از ابزار‌های مهم در شناخت مسیر صحیح هدایت معرفی و به برخی از برنامه‌های کتابخانه‌های منطقه ۸ در ایام محرم و صفر گفت: با توجه به ضرورت ارائه و دسترسی شهروندان به منابع معتبر دینی در مورد سیره اهل بیت(ع) و روشنگری و ابلاغ پیام عاشورا نمایشگاه‌های موضوعی کتاب با عنوان «تاریخ سرخ» در کتابخانه گلستان، «حماسه ماندگار» در کتابخانه شهربانو، «عشاق الحسین» در کتابخانه گلبرگ و «با کاروان عشق» در کتابخانه دکتر شهیدی برپا می‌شود.

«ازدحام بوسه» در کتابخانه گلستان

وی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی را تشکیل نشست‌های ادبی و نقد و بررسی آثار منتشر شده در رابطه با قیام عاشورا بیان کرد و افزود: نشست نقد و بررسی کتاب «ازدحام بوسه» به قلم نرگس مقصودی که روایتی از سفر نویسنده در پیاده‌روی اربعین به کربلا است و به همت نشر نیستان به چاپ رسیده که سه‌شنبه ۱۶ مهرماه همزمان با نهمین روز ماه صفر باحضور نویسنده و منتقدین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری سه مسابقه کتابخوانی در ایام محرم

رنجبریان در ادامه گفت: «قصه ناتمام» یک کارگاه آموزشی داستان‌نویسی خلاق با موضوع ایام ماه محرم است که بخشی از یک داستان کوتاه مرتبط با موضوع ایام شهادت سالار شهیدان و ماه محرم انتخاب می‌شود و به صورت کاربرگ در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد. این برنامه باعث تقویت خلاقیت نوشتاری، ایجاد تغییر در داستان‌های کلیشه‌ای و خلق فضا‌های جدید، افزایش مهارت در ایده‌یابی، آشنایی با چگونگی طراحی داستان و قصه‌نویسی، افزایش علاقه به داستان‌نویسی و تقویت مهارت نوشتن می‌شود و به دلیل مناسبتی بودن برنامه، شرکت کنندگان می‌توانند با بهره‌گیری از موارد یادشده به خلق داستان‌ها و شخصیت‌های داستانی متناسب با ایام محرم و شخصیت‌های حوادث کربلا بپردازند. «قصه ناتمام» از ۲۲ مهر به مدت یک هفته به همت کتابخانه شقایق در کتابخانه‌های منطقه ۸ اجرا خواهد شد.

وی افزود: کتابخانه فرزانگان نیز با تهیه و توزیع کاربرگ موضوعی، مسابقه جدول «برگی از عاشورا» را از ۷ تا ۱۵ مهرماه با قصد بازشناساندن این بزرگمردان بی‌نظیر تاریخ به نوجوانان برگزار می‌کند. علاوه بر این، مسابقه «در مسیر عاشورا» نیز از سری مسابقات کتابخوانی است که به منظور گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو‌های دینی و همچنین با در نظر گرفتن نیاز مخاطب به ویژه قشر جوان به آشنایی با هویت دینی و تاریخ اسلام و چراغ راه قراردادن شیوه و روش زندگی ایشان از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مهرماه و با محوریت «کتاب اربعین و چهل درس» نوشته مرتضی مهدوی‌یگانه در کتابخانه گلبرگ برگزار می‌شود.

برپایی شب شعر آیینی «منظومه عشق»

رئیس فرهنگسرای گلستان در آخر به شب شعر آیینی «منظومه عشق» اشاره کرد و گفت: این شب عشر به همت کانون ادبی خانه فرهنگ سلام در سومین دهه ماه محرم برگزار می‌شود و میزبان شاعران آیینی و بنام کشورمان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن