کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان


کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

کانون فرهنگی و هنری هجرت با اجرای برنامه‌های متنوع و شناسایی مشکلات، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و برنامه‌ریزی برای رفع آن، به روزنه‌ای امیدی برای اهالی محله شیراول در کلان شهری که لقب پایتخت تجارت و اقتصاد کشور را یدک می‌کشد تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، با پیروزی انقلاب و روی کارآمدن نظام جمهوری اسلامی، بسیاری از قدرت های استعماری و زورگو که منافعشان به خطر افتاده بود از راه های مختلف برای ضربه زدن و ساقط کردن این نظام دست به کار شدند که تحمیل جنگی نابرابر به سرکردگی رژیم بعث عراق، ترور شخصیت های برجسته کشور نظیر رئیس جمهور و نخست وزیر، تهاجم فرهنگی نمونه ای از این عداوت هاست.

دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از شکست در عرصه های مختلف جنگ سخت و نرم، این روزها به بهره گیری از تمام توان و قدرت نرم افزاری و سخت افزاری خود و ایادی و نوکران حلقه به گوش منطقه ای، جنگ اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند.

ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمنان حرّیت و آزادگی تنها با تاسی از شعار عاشورایی « هیهات من الذله» سرور و سالار شهیدان و همراهی آحاد مردم به ویژه دلسوزان انقلاب اسلامی که نشات گرفته از مکتب عاشوراست امکان پذیر است.

کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیر اول بندرعباس یکی از مراکز فعالی است که به همت جوانان فعال مسجدی و با حمایت هیئت امنا از سال 86 با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان به منظور شناسایی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و احیای کارکردهای مسجد فعالیت خود را آغاز کرد.

کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

کادرسازی یکی از حوزه هایی است که این کانون با اجرای برنامه های اثربخش و جذب نوجوانان و جوانان موفق به عملیاتی کردن آن شده است که در این زمینه می توان از کسب موفقیت های مختلف ازجمله مدرک دکتری مدیریت تکنولوژی-انتقال تکنولوژی و همچنین کسب جوایز متعدد بین المللی در بخش های مختلف پژوهشی و علمی در کشورهای چین، آلمان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و ... توسط « مجید سرنی زاده » از فعالان این کانون به عنوان شاهدی بر این مدعا یاد کرد.

تشویق و ترغیب سه نفر از اعضای کانون جهت ادامه تحصیل و طی مدارج علمی در حوزه های علمیه، افزایش شمار پذیرفته شدگان در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها به دنبال برپایی کلاس های کمک آموزشی، فراهم نمودن زمینه برای شناسایی و شکوفا شدن استعدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر برنامه های کانون در جهت تربیت نیروست.

این کانون که از هیئت اندیشه ورزی قوی و پا به کار برخوردار است با درک صحیح شرایط و بررسی وضعیت معیشت خانواده ها در سطح محله شیراول و محلات همجوار، اقدام به جذب کمک های مردمی برای حمایت از خانوارهای نیازمند کرده است که این پشتیبانی ها در طول سال ادامه دارد اما اوج آن در ماه مبارک رمضان و عید غدیر است.

« علی یار برخورداری »، مدیر مسئول کانون هجرت با بیان اینکه این کانون در طول سال فعال است، گفت: برنامه های کانون از عید نوروز آغاز و تا پایان سال به صورت مستمر و منظم ادامه دارد.

کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

وی با اشاره به اینکه برنامه های ملی مذهبی به همت کانون در مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیراول برگزار می شود، افزود: طرح اوقات فراغت یکی از مهمترین برنامه های کانون است که در فصل تابستان و ایام تعطیلات مدارس برگزار می شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری هجرت از استقبال بسیار خوب خانواده ها و دانش آموزان محله از طرح اوقات فراغت امسال کانون هجرت خبرداد و عنوان کرد: روخوانی و روانخوانی قرآن، تئاتر، مجری گری، نمایش طنز، خیاطی، نقش حنا، نقاشی، کلاس های تقویتی ریاضی، زبان انگلیسی و فیزیک ازجمله رشته های ارائه شده در این طرح بود.

وی به برنامه های محتوایی کانون در ایام محرم اشاره کرد و گفت: کارگاه محرم و امام حسین(ع) با هدف آشنایی کودکان با مباحث مرتبط با فرهنگ عاشورا زیر نظر دو نفر از کارشناسان برجسته مذهبی در کانون دایر شد که مورد استقبال قرار گرفت.

برخورداری دعوت از مدیران و مسئولان جهت بازدید از برنامه های مسجد را از اقدامات درخور توجه کانون برشمرد و بیان کرد: « محمد آشوری » عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم هرمزگان به همراه « عباس امینی زاده » شهردار بندرعباس در برنامه های محرم امسال مسجد محمد رسول الله(ص) شرکت کردند.

وی، سیاه پوش کردن مسجد، برپایی ایستگاه صلواتی، تعزیه، عزاداری سنتی، تلاوت یک جز قرآن کریم در شب عاشوراو برگزاری زیارت عاشورا را از برنامه های دهه اول محرم مسجد ذکر کرد و افزود: اجرای طرح تلاوت نور نیز در طول سال در مسجد محمد رسول الله(ص) اجرا می شود.

« حسن سالاری »، رئیس هیئت امنای مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیر اول نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، گفت: کانون فرهنگی هنری هجرت از سال 86 شکل گرفت و تاکنون نتایج و برکات فراوانی را برای محله و حتی محلات همجوار به دنبال داشته است که مهمترین آن تربیت نیرو و کادر سازی است و بسیاری از اعضای کانون در دستگاه ها و نهادهای مختلف مشغول به ارائه خدمت هستند.

کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

وی دکتر مجید سرنی زاده دکتری مدیریت تکنولوژی-انتقال تکنولوژی و حجت الاسلام بارگانی که هم اکنون در حوزه علمیه در حال فراگیری علوم دینی و از فعالان فرهنگی مذهبی شهر بندرعباس است را از تربیت یافتگان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد محمد رسول الله(ص) معرفی کرد.

رئیس هیئت امنای مسجد محمد رسول الله(ص) از برنامه ریزی جهت شناسایی فقرا و ایتام و حمایت از آنها را بخش دیگری از اقدامات کانون هجرت در راستای نقش آفرینی در جنگ اقتصادی برشمرد و افزود: قریب به 12 سال است که طرح تهیه و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان توسط تیم امدادی کانون در حال اجراست.

وی ادامه داد: امسال بیش از 70 بسته غذایی سامل برنج، روغن، تن ماهی، ماکارونی، رب گوجه و ... به ارزش 800 هزار تومان با کمک گرفتن از خیرین و مردم تهیه و بین فقرا و ایتام محله شیراول و محلات همجوار توزیع شد.

کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

سالاری از تهیه و اهدا سه دستگاه کولرگازی، دو دستگاه یخچال و 7 دستگاه آبگرمکن به خانواده های بی بضاعت به عنوان بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری هجرت نام برد و بیان کرد: مرمت سقف منزل یکی از خانواده های نیازمند با اعتباری بالغ بر 11 میلیون تومان که هشت میلیون مصالح و مابقی اجرت کارگر و بنا بود که هزینه تامین مصالح با جلب حمایت خیرین تامین شد و کارگری آن نیز توسط جوانان عضو کانون صورت گرفت.

رئیس هیئت امنای مسجد محمد رسول الله(ص) افزود: یک باب منزل نیز که در معرض خطر تخریب قرار داشت و متعلق به ایتام محله بود با همکاری سپاه و بسیج کاملا تخریب و از نو و با رعایت استانداردهای ساختمان سازی بنا و در اختیار این خانواده قرار گرفت.

کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

وی از تهیه پکیج کامل لوازم مدرسه برای دانش آموزان خانواده های نیازمند به عنوان دیگر اقدامات کانون ذکر کرد و افزود: این پکیج شامل لباس فرم، کیف، کفش و لوازم التحریر است که تاکنون و به همت افراد خیر و نیک اندیش 40 پکیج آماده شده است و این طرح تا هفته اول مهر ادامه دارد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: دانش آموزان نیازمند از طریق تیم تحقیق کانون در سطح محله شیراول و محلات همجوار شناسایی شده اند و افراد خیر جهت مشارکت در این طرح می توانند به کانون فرهنگی هنری هجرت به نشانی محله شیر اول، مسجد محمد رسول الله(ص) مراجعه کنند.

کانون فرهنگی و هنری« هجرت» ؛ الگویی در کادرسازی و دستگیری از نیازمندان

وی از اعزام 44 نفر از نوجوانان و جوانان فعال کانون فرهنگی هنری هجرت به مراسم پیاده روی اربعین امسال به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص یاد کرد و گفت: این افراد که عمدتا از ذاکرین و خادمین اباعبدالله الحسین(ع) می باشند به همت خیرین به این سفر معنوی اعزام می شوند.

مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیر اول از محلات قدیمی شهر بندرعباس است که در بافت فرسوده و مرکز این شهر بندری قرار دارد و « رضا صادقی » از خواننده های مطرح موسیقی پاپ کشور همه ساله در ایام محرم با حضور در این مسجد در عزای سرور و سالار شهیدان، به سبک سنتی نوحه خوانی می کند.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک