وزش باد شدید در زابل


وزش باد شدید در زابل

تهران - ایرنا - بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طی چهار روز آینده شاهد وزش باد شدید، بروز گرد و خاک و احتمال وقوع توفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان به ویژه زابل خواهیم بود.

به گزارش سازمان هواشناسی، از امروز شنبه ( ۲۳ شهریور) با افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه شاهد وقوع وزش باد شدید و گرد و خاک در زابل خواهیم بود که بر این اساس روز دوشنبه ۲۵ شهریور احتمال وقوع توفان گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد. همچنین در راستای این پیش بینی انتظار می‌رود که شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ شهریور مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان، دوشنبه ۲۵ شهریور مناطق شمالی، شرق و غرب سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و سه شنبه ۲۶ شهریور مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان احتمال افزایش غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما وجود دارد.

توصیه می‌شود هموطنان به ویژه کودکان و بیماران قلبی، تنفسی، هنگام تردد در فضای باز نکات ایمنی را رعایت و در زمان رانندگی احتیاط کنند.

همچنین بر اساس این پیش‌بینی با رشد ابرهای همرفتی به همراه رگبار موقتی و رعد و برق و وزش باد شدید موقت از بعدازظهر امروز شنبه ( ۲۳ شهریور) شاهد رگبار موقتی باران و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در شرق هرمزگان و ارتفاعات هرمزگان، جنوب شرق کرمان خواهیم بود که تا اوایل شب شنبه ادامه دارد که احتمال برخورد صاعقه، آبگرفتگی موقت، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دراین مناطق وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود هموطنان از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...