نماینده مجلس: درباره رفتار دولت کانادا باید به سمت اقدام متقابل برویم


نماینده مجلس: درباره رفتار دولت کانادا باید به سمت اقدام متقابل برویم

شفقنا- رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:درباره اقدام دولت کانادا باید موضع قوی‌تری بگیریم و به سمت اقدام متقابل برویم؛ چراکه کانادا با این کار تمام پل های ارتباطی خود با جمهوری اسلامی را تخریب کرده است. جلال میرزایی  با اشاره فروش اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی از سوی دولت کانادا،گفت: نخست وزیر جوان کانادا در انتخابات رقابت […]

نماینده مجلس: درباره رفتار دولت کانادا باید به سمت اقدام متقابل برویم

شفقنا- رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:درباره اقدام دولت کانادا باید موضع قوی‌تری بگیریم و به سمت اقدام متقابل برویم؛ چراکه کانادا با این کار تمام پل های ارتباطی خود با جمهوری اسلامی را تخریب کرده است.

جلال میرزایی با اشاره فروش اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی از سوی دولت کانادا،گفت: نخست وزیر جوان کانادا در انتخابات رقابت های انتخاباتی اعلام کرده بود که می‌خواهد روابط با ایران را از سر بگیرد، اما دیدیم که نه تنها این اقدام در عمل بعد از روی کار آمدن “جاستین ترودو” انجام نشد، بلکه تحت تاثیر یک سری مسائل دوباره سیاست های خصمانه کانادا در رابطه با ایران ادامه پیدا کرد.

فروش اموال ایران توسط دولت کانادا یک بدعت است

به گزارش شفقنا، نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، ادامه داد: کانادایی ها علیه ایران رفتارهایی را انجام دادند به خصوص در بحث فروش اموال ایران و مراکز فرهنگی ایران که یک بدعتی است.

وی با تاکید بر لزوم اقدام متقابل در مقابل سیاست ها و رفتارهای کانادا علیه جمهوری اسلامی ، عنوان کرد: در ارتباط کانادا باید یک موضع قوی‌تری بگیریم و به سمت اقدام متقابل برویم؛ چرا که کانادا با این کار تمام پل های ارتباطی خود با جمهوری اسلامی را تخریب کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: علاوه براینکه در سطح بین المللی باید اقداماتی از لحاظ حقوقی انجام داده و شکایت هایی را علیه این اقدام دولت کانادا انجام بدهیم ، باید اقدام مقابله به مثلی هم در داخل کشور داشته باشیم.

میرزایی تاکید کرد: باید از نظر حقوقی موضوع را بررسی کنیم و اقداماتی را انجام دهیم، می شود مواردی را که یافت از جمله مراکز فرهنگی که بر اساس آن اقدامات متقابل را تعریف کرده و به اجرا گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت کانادا به بهانه حمایت از قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان، بخشی از اموال مصادره‌شده ایران در این کشور را فروخته است، خاطرنشان کرد: به دلیل یک سری موضع گیری های غلط که دشمنان ما اتخاذ کردند؛ کشور ما به حمایت از تروریسم متهم است در حالی که گروه های تروریستی که در سال های اخیر این همه جنایات انجام دادند؛ وابسته به کشورهایی بودند که روابط نزدیکی با اروپایی ها، کانادا و آمریکا دارند، اما کشور ما محکوم به دفاع از تروریسم هستند.

گروه های تروریستی در کشورهای آمریکا،کانادا و اروپا آموزش دیده اند

وی در ادامه افزود: گروه های تروریستی در کشورهای آمریکا،کانادا و اروپا آموزش دیده و تربیت شده اند و حتی اقدامات تروریستی که در وضعیت برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا انجام می شود، این اقدامات توسط اتباع کشورهایی صورت گرفته که روابط بسیار نزدیکی با کانادا، اروپا و آمریکا دارند و ما فرد ایرانی را نمی بینیم که در اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی و آمریکا دست داشته باشد.

باید برای بهبود وجهه جمهوری اسلامی در بین افکار عمومی دنیا سرمایه گذاری کنیم

میرزایی تاکید کرد: اینکه چرا برخلاف این موضوع ما به حمایت از تروریسم متهم می‌شویم، بدون اینکه واکنش بین المللی نسبت به کشوری مانند کانادا صورت بگیرد، به نظر نیاز است که کار بیشتری انجام داده و روی این موضوعات حقوقی بین المللی و همچنین بهبود وجهه جمهوری اسلامی در بین افکار عمومی دنیا سرمایه گذاری کنیم.

رفتار کانادایی ها با جمهوری اسلامی توهین آمیز بوده است

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظرم جای سوال است که چرا این موضوع الان مخابره شده و نباید می گذاشتیم این اتفاق بیفتد ؛ باید زودتر جلوی این اتفاق را می گرفتیم و چرا پیشگیری نشده است. چرا که دیده شده این مراکز را به افراد زیر ۳۰ میلیون دلار فروختند و بین افراد این پول را توزیع کردند و این رفتار کانادایی ها خیلی توهین آمیز بوده است و حتماً باید یک اقدام متقابل علیه کانادا صورت بگیرد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اجرای حکم دادگاه کانادایی در فروش ساختمان های فرهنگی ایران در کانادا این اقدام را غیرقانونی و در تقابل آشکار با حقوق بین الملل دانسته و به شدت آن را محکوم کرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست رد انگلیس به سینه نتانیاهو درباره سپاه پاسداران