پیش‌بینی حضور 35 هزار زائر گیلانی در مراسم اربعین


پیش‌بینی حضور 35 هزار زائر گیلانی در مراسم اربعین

رشت - ایرنا - رئیس  ستاد عتبات عالیات گیلان گفت که بر اساس پیش‌بینی ها امسال 35 هزار نفر زائر از استان برای حضور در مراسم اربعین، راهی کربلا و نجف شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا عباسپور روز شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در فرمانداری صومعه سرا با اعلام این آمار یادآور شد: سال گذشته ۲۵ هزار گیلانی به زیارت مرقد امام حسین رفته بودند.

وی اظهارداشت : با پیش بینی های انجام شده ۱۲موکب سال قبل را به ۱۸ موکب طی امسال افزایش داده ایم که روزانه بتوانیم دو هزار نفر را اسکانداده و در هر وعده به یک هزار نفر غذا بدهیم .
عباسپور از حضور ۱۵ هزار مهمان از آسیای میانه در اربعین امسال خبر داد و افزود: موکب های شرق و غرب گیلان به ترتیب در نجف و کربلا و موکب های آستارا و تالش، اسکان این مهمان ها را برعهده خواهند داشت .

وی با اشاره به اینکه هر موکب به ۳۶ نفر عوامل اجرایی نیاز دارد گفت : شهرستان صومعه سرا طی سال گذشته در بازسازی عتبات و موکب زائران مقام اول را داشته است.

عباسپور مشارکت خیران را بسیار موثر دانست و افزود: باید از تمام ظرفیت ها برای برگزاری باشکوه اربعین استفاده کرد .
معاون سیاسی فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز گفت: باید در راستای برگزاری هر چه شکوهمندتر این سرمایه اجتماعی و مذهبی تلاش مضاعف داشته باشیم.

حیدری اظهار داشت : تمامی اعضای ستاد در راستای تسهیل گری حضور مردم و ارائه خدمات مطلوب گام های موثری بردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه همه ماست که به این راهپیمایی به عنوان یک پروژه مقدس بپردازیم چرا که می تواند وحدت و قدرت ما را به رخ بکشد.

صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

۷۲۹۲/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...