نمایش موزیکال «مری پاپینز» با اقتباس از داستان‌های پاما تراورس


نمایش موزیکال «مری پاپینز» با اقتباس از داستان‌های پاما تراورس

نمایش موزیکال «مری پاپینز» با اقتباسی آزاد از مجموعه «داستان‌های مری پاپینز» نوشته پاما تراورس در تالار وحدت به اجرا در می‌آید.

نمایش موزیکال «مری پاپینز» با اقتباس از داستان‌های پاما تراورس نمایش موزیکال «مری پاپینز» با اقتباس از داستان‌های پاما تراورس
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایش موزیکال «مری پاپینز» با اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌های «مری پاپینز» نوشته پاما تراورس با ترجمه احمد کولیوندی، ترانه‌سرایی و دراماتورژی محمدرضا کوهستانی به عنوان سومین تجربه گروه تولیدی موزیکال‌های «الیورتوییست» و «بینوایان» آبان 1398 در تالار وحدت به اجرا در می‌آید.

این نمایش موزیکال به کارگردانی احمد سلیمانی قرار است با حضور بهنوش طباطبایی در نقش «مری پاپینز» روایتگر ماجراجویی‌ها و داستان‌های هیجان‌انگیزی باشد که در خانواده بنکز رخ می‌دهد.

مجموعه هشت جلدی «مری پاپینز» در سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۸۸ با تصویرگری مری شپارد به چاپ رسید. داستان‌های مری پاپینز یکی از نمونه‌های مطرح ادبیات کودکان است. این مجموعه به بیش از ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده است. کودکان و نوجوانان بسیاری از کشورهای مختلف با این چهره محبوب آشنا هستند و داستان‌های آن را دوست دارند.

مری پاپینز پرستاری از چهار کودک خانواده‌ بنکز به نام‌های جین، مایکل، جان و باربارا را بر عهده می‌گیرد. او یک پرستار معمولی نیست و کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد. خلاق و سرشار از ایده‌های متنوع است و فضای شاد و پرباری را برای کودکان فراهم می‌کند.

پاما لیندُن تراورس (۱۸۹۹ – ۱۹۹۶ م.)، داستان‌نویس، منتقد تئاتر، سفرنامه نویس، بازیگر، روزنامه‌نویس و سخنران استرالیایی، با خلق مجموعه داستان‌های مری پاپینز، پرستاری اسرارآمیز با توانایی‌های مافوق طِبیعی، به شهرت رسید. پاما تراورس داستان‌های دیگری نیز برای کودکان و بزرگ‌سالان نوشته است. والت دیسنی در سال ۱۹۶۴ از چهار جلد این مجموعه فیلم‌های موزیکال تهیه کرد.

مجموعه دو جلدی «مری پاپینز» در سال 1393 با ترجمه مهرداد مهدویان از سوی نشر قدیانی و با ترجمه مهشید امیرشاهی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا