دستگاه‌های امنیتی به درز و نشر اسناد یک مناقصه نفتی ورود کنند


دستگاه‌های امنیتی به درز و نشر اسناد یک مناقصه نفتی ورود کنند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: از دستگاه‌های امنیتی و حراست نفت می خواهیم که به موضوع درز و نشر اسناد مناقصه بارج مسکونی پارس جنوبی ورود کنند چرا که ممکن است چنین اتفاقاتی، روی آینده سرمایه گذاری در ایران هم اثر منفی بگذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسات مشترک سالانه ای با طرف قطری در خصوص مخزن مشترک پارس جنوبی - گنبد شمالی داریم که طبق آخرین صحبت هایی که داشتیم، در طرف قطر نیز هنوز افت فشار محسوسی در مخزن مشترک نداشته اند، اما آنها نیز مثل ما، به دنبال راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدتی برای جلوگیری از افت فشار در سالهای آتی هستند.

وی ادامه داد:‌ ازآنجایی که میدان گازی کیش، یک میدان مشترک نیست، فعلا توسعه آن به بعد از تعیین تکلیف بخش های مشترک موکول می شود اما از آن به عنوان پشتیبان تاسیسات خشکی پارس جنوبی و همچنین یک پروژه پشتیبان استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس سهم ساخت داخل در قرارداد توسعه میدان گازی بلال را 62 درصد عنوان کرد و گفت:‌ 62 درصد از 440 میلیون دلار ارزش قرارداد سهم ساخت داخل خواهد بود.

مشکین فام با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در مورد مناقصه اجاره بارج مسکونی برای پارس جنوبی، ‌گفت:‌ توقع این بود اگر ابهامی وجود داشت با شرکت نفت و گاز پارس صحبت می‌شد و یا با واحدهای نظارتی تماس می‌گرفتند که در این صورت توضیحات لازم به ایشان ارائه می شد.

وی افزود: همانطور که این نماینده مجلس خودش عنوان کرده بحث وجود ابهام در فرآیند این مناقصه برای ایشان محرز نشده بود و مطرح کردن بحثی که هنوز محرز نشده در رسانه آن هم در خصوص یک مناقصه عمومی دولتی عجیب بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: این مناقصه تاکنون سه بار در سال های 94، 96 و 98 تکرار شده و هر بار که به نتیجه نزدیک می‌شویم، یک رسانه موضوع را مطرح کرده و فضا را شلوغ می کند.

وی بحث شرکت داخلی و یا خارجی برنده در مناقصه را بهانه دانست و گفت:‌ در سال 96 یک شرکت ایرانی برنده مناقصه شد اما آن زمان نیز اجازه انجام کار داده نشد، اکنون نیز یک شرکت اماراتی به عنوان واسطه برنده شده و باز هم بهانه تراشی در یک رسانه، نشان می دهد تا زمانی که شرکت مد نظر چنین رسانه هایی به عنوان برنده انتخاب نشود، این بهانه تراشی ها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، برگزاری مناقصه عمومی دولتی را دارای چارچوب‌های مشخص قانونی دانست و گفت: اینکه اسناد یک مناقصه دولتی چطور به دست یک رسانه رسیده و چرا اسنادی که باید محرمانه باشد منتشر می شود، از دستگاه‌های امنیتی و حراست نفت می خواهیم که به این موضوع ورود کنند چرا که ممکن است چنین اتفاقاتی، روی آینده سرمایه گذاری در ایران هم اثر منفی بگذارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا