165 فیلم نامزد انتخاب برترین‌های چهل سال سینما معرفی شدند


165 فیلم نامزد انتخاب برترین‌های چهل سال سینما معرفی شدند

تهران - ایرنا- با جمع بندی نظرات فرهیختگان و مجموعه های مختلف فرهنگی و هنری، 165 فیلم نامزد برای انتخاب برترین‌های چهل سال سینما معرفی شدند.

روابط عمومی هیات اسلامی هنرمندان روز شنبه اعلام کرد: با عنایت به پشت سر گذاشتن چهل سال از فعالیت سینمای جمهوری اسلامی ایران، هیات اسلامی هنرمندان در اواخر سال ۹۷ فرآیند مشارکتی انتخاب برترین های چهل سال سینما را آغاز کرد.

در این فرآیند از افراد و مجموعه های مختلف فرهنگی و هنری دعوت گردید آثار سینمایی مدنظر خود را به عنوان تولیدات برتر چهل سال سینمای ایران معرفی نمایند که در پی این فراخوان، نظرات کارشناسی متعدد از سوی مجموعه های فرهنگی هنری، اصناف و فعالان فرهنگی و هنری واصل شد.

هیات اسلامی هنرمندان با عنایت به نتایج به دست آمده، ضمن برگزاری جلسات کارشناسی، با استخراج اسامی فیلم ها در مرحله اول لیست اولیه شامل ۲۴۸ عنوان فیلم را مورد جمع بندی قرار داد و در ادامه با بهره گیری از شاخصه های ترسیم شده برای رویداد انتخاب برترین های چهل سال سینما، فیلم های مذکور مورد طبقه بندی قرار گرفتند و در نهایت ۱۶۵ عنوان فیلم به عنوان نامزدان نهایی انتخاب شد.

مقایسه نامزدها بر اساس سال های تولید

بررسی میزان نامزدها بر اساس سال تولید فیلم ها، شاخصه قابل توجهی است. با بررسی لیست نهایی فیلم های نامزد مشخص می شود سال های ۷۲، ۷۳، ۷۴، ۸۷ و ۸۹ سال های شاخص سینمای ایران و دارای بیشترین تولیدات نامزد و سال های ۷۸، ۷۹، ۸۱، ۸۳، ۹۶ و ۹۷ دارای کمترین تولیدات نامزدها در لیست نهایی هستند.

میزان حضور کارگردانان در بین فیلم های نامزدها

مرحوم رسول ملاقلی پور و ابراهیم حاتمی کیا هر کدام با هشت فیلم نامزد شده در رتبه نخست قرار دارند و در ادامه جمال شورجه، مرحوم امیر قویدل، شهریار بحرانی و مجتبی راعی در بین نامزدها بیشترین آثار را کارگردانی کرده اند.

این گزارش می افزاید، جهت تکمیل فرآیند مشارکتی رویداد انتخاب برترین های چهل سال سینما، از امروز به مدت یک ماه کلیه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه جامعه اسلامی هنرمندان به آدرس honarmand.org نسبت به انتخاب فیلم های منتخب خود از بین آثار کاندیدا اقدام کنند تا در نهایت برترین های چهل سال سینمای جمهوری اسلامی ایران از بین این آثار منتخب و معرفی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !