خشودی عراقی‌ها از دیدار صدر با مقام معظم رهبری


احمد الاسدی: وقتی این نزدیکی معنوی و فیزیکی را میان سید مقتدا صدر و آیت الله سید علی خامنه‌ای و سردار سلیمانی مشاهده کردیم خوشحال شدیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ رئیس تشکل سند ملی عراق گفت: دیدار مقتدی صدر با رهبر انقلاب اسلامی ایران باعث خشنودی تمامی عراقی‌ها شد.
احمد الاسدی نماینده پارلمان عراق در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: برای جلوگیری از هرگونه هدف قرار گرفتن، در پادگان‌های نیرو‌های بسیج مردمی عراق، حالت آماده باش کامل برقرار است.

الاسدی گفت: حملات صهیونیست‌ها به مواضع نیرو‌های بسیج مردمی و نیرو‌های مسلح عراق اعلام جنگ محسوب می‌شود. وقتی یک کشور به حاکمیت یک کشور دیگر تجاوز می‌کند این به معنای اعلام جنگ است دیگر چه برسد به آنکه این تجاوز از سوی رژیم غاصبی باشد که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما اعلام کرده ایم که گزینه‌های متعددی برای پاسخگویی به این رژیم در پیش روی خود داریم و این گزینه‌ها در چارچوب حکومت، دولت و نهاد‌های رسمی کشور صورت می‌گیرد. این گزینه‌ها در حدی که برای حفظ حاکمیت عراق و بازداشتن این رژیم غاصب از تجاوزگری ضرورت دارد انجام خواهد شد.
احمد الاسدی افزود: میان فرماندهان نیرو‌های بسیج مردمی عراق اختلافی وجود ندارد. البته ممکن است درخصوص موضع معین یا اختلاف در بیان مساله معینی وجود داشته باشد، اما این به معنای آن نیست که اختلاف ساختار فرماندهی نیرو‌های بسیج مردمی را در بر گرفته است. من پیشتر نیز توضیحاتی درباره بیانیه رئیس هیئت نیرو‌های بسیج مردمی و بیانیه نائب رئیس هیئت نیرو‌های بسیج مردمی در خصوص حمله به مواضع نیرو‌های بسیج مردمی ارائه کردم. پیشتر گفتیم که بیانیه نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق بیانگر نیرو‌های بسیج مردمی عراق نیست. البته منظور از این سخن این بود که آن بخش از بیانیه را که نیرو‌های آمریکایی را متهم به دست داشتن به مقر‌های نیرو‌های بسیج مردمی می‌کرد قبول نداشتیم، زیرا در صورت پذیرش این اتهام از سوی رئیس نیرو‌های بسیج مردمی و نخست وزیر عراق انجام اقدام‌های عملی در تعامل میان دولت عراق و دولت آمریکا ضرورت پیدا می‌کرد، نقطه اختلاف فقط این مساله بود، اما درباره سایر جزئیات امر هر دو بیانیه دیدگاه‌های یکسانی را ارائه کرده بودند.
احمد الاسدی در ادامه گفت: ما از اینکه مقتدا صدر در کنار رهبر انقلاب و سردار قاسم سلیمانی حضور یافت بسیار خرسند هستیم. ما وقتی این نزدیکی معنوی و فیزیکی را میان سید مقتدا صدر و آیت الله سید علی خامنه‌ای و سردار سلیمانی مشاهده کردیم خوشحال شدیم. این مساله پیام روشنی به همراه دارد بویژه با توجه به تنش مستقیمی که با رژیم صهیونیستی پدیدار شده و به حد درگیری مستقیم رسیده است این دیدار بسیار پر اهمیت است. در منطقه دو محور وجود دارد، یک محور، محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران است و محور دیگر محور آمریکا-اسرائیل است که اهداف مشخصی هم دنبال می‌کنند. حتی در دیدار مقتدا صدر با رهبر انقلاب، مداحی که مداحی می‌کرد از مقابله با طرح اسرائیل در منطقه می‌خواند از این رو این دیدار پیام‌هایی داشت که تمامی مومنین و تمامی عراقی‌ها و تمامی دوستداران جمهوری اسلامی ایران و سید مقتدا صدر و جریان صدر را خشنود می‌کند.
احمد الاسدی در ادامه افزود: روسیه یکی از کشور‌هایی است که عراق به دنبال آن است که با این کشور برای خرید سامانه دفاع هوایی قرارداد ببندد. ممکن است گفتگو‌های مشابهی نیز برای خرید سامانه دفاع هوایی با ایران و چین نیز انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان