ترفندهای چیدمان صحیح- قبل و بعد از تغییرات دکوراسیونی


ترفندهای چیدمان صحیح- قبل و بعد از تغییرات دکوراسیونی

چیدمان و مبلمان متناسب در دکوراسیون هر فضایی می تواند تغییرات چشمگیری ایجاد کند گویی متراژ فضا بزرگتر شده یا فضا گسترده تر گردیده گاهی تصور اینکه با ایجاد تغییرات، فضا به این حد تغییر کرده دشوار است و...

چیدمان و مبلمان متناسب در دکوراسیون هر فضایی می تواند تغییرات چشمگیری ایجاد کند گویی متراژ فضا بزرگتر شده یا فضا گسترده تر گردیده گاهی تصور اینکه با ایجاد تغییرات، فضا به این حد تغییر کرده دشوار است و گویی به مکانی دیگر تبدیل گردیده، چیدمان صحیح و انتخاب مناسب مبلمان در کنار به کارگیری رنگ ها و متریال ها می تواند جلوه ای بی نظیر ایجاد کرده و علاوه بر زیبایی اصولی و کاربردی تر باشد.

با دقت به تصویر نگاه کنید چه تغییراتی لازم دارد؟

کدام قسمت از نظر دکوراسیونی دچار اشتباه می باشد و کدام مبلمان یا نحوه چیدمان به درستی انتخاب نشده؟

با خطاهای دکوراسیونی تصویر این نشیمن و راهکارهای بهبود فضا به همراه تصویر چیدمان بعد از اصلاح اشتباهات با دکوبوم همراه باشید…..

رنگ های خنثی و کسل کننده مکان نادرست قرارگیری تلویزیون چیدمان ناصحیح مبلمان عدم تناسب اندازه فرش روشنایی کم رنگ و عدم تناسب طاقچه و مدل آینه عدم استفاده از گیاهان ابعاد اشتباه پرده عدم تعادل در دکوراسیون غیر کاربری بودن نشیمن برای رفت و آمد های مناسب

آنچه در اولین نگاه در دکوراسیون این نشیمن بسیار کمرنگ به چشم می آید استفاده از رنگ هاست که به همین دلیل فضا بسیار یکنواخت و با رنگ کرم به کار رفته که رنگی خنثی محسوب می شود کمی کسل کننده به نظر می رسد. پس از ضروریات در دکوراسیون این نشیمن استفاده از رنگ است و حتما رنگی که کنتراست زیادی از نظر بصری ایجاد کند می تواند راهگشای این موضوع باشد.

نکته بعدی در این نشیمن، اشتباه و کمرنگ بودن جای تلویزیون می باشد که به دلیل وجود شومینه به عنوان نقطه کانونی قرار دادن تلویزیون در کنار آن کار اشتباهی است ضمن اینکه با مقیاس دیگر مبلمان هماهنگی و سنخیتی ندارد پس بهتر است تلویزیون حذف شده و سعی در تکمیل و زیباتر نمودن شومینه و جلوه گر ساختن آن به عنوان نقطه کانونی شود.

سومین خطای واضح ، نحوه چیدمان غلط مبلمان و بستن جریان عبوری می باشد که با تغییر جای تلویزیون می تواند هم چیدمان مبلمان تغییر کرده هم با چیدمان باز رفت و آمدها آسان تر و بدون تداخل گردد ضمن اینکه می توان با چیدمان متقارن تعادل و نظم را به فضا القا نمود.

اشتباه دکوراسیونی بعدی عدم تناسب در اندازه فرش می باشد به نحوی که پایه های مبل روی زمین قرار گرفته و با ابعاد نشیمن در تناسب نمی باشد اگرچه در فضاهای کوچک احساس می شود که کوچک بودن فرش اتاق را بزرگتر نشان میدهید اما با مشاهده تصویر در می یابید که با انتخاب فرش بزرگتر و با بافت و طرح مناسب فضا باز و گرم و صمیمی تر گشته است.

روشنایی های سقفی نور کمی را در فضا ایجاد کرده که بعد از تغییرات افزودن نور های دیواری فضا را روشن و دراماتیک و مکان مناسبی برای مطالعه روی تک مبل ها ایجاد کرده ضمن اینکه قرار دادن نور دیواری به صورت قزینه در دو طرف شومینه به همراه دو مبل تک نفره به ایجاد تعادل در دکوراسیون نشیمن کمک کرده است.

آینه و طرح چوبی طاقچه با رنگ قهوه ای تیره هارمونی فضا را برهم زده و استفاده از فرم و رنگ های متضاد تمرکز دید را بر عنصری نازیبا متمرکز نموده است که بعد از تغییرات همرنگی طاقچه و به کارگیری فرم دایره ای ظرافت را افزایش داده و یکنواختی بصری را بیشتر کرده است.

از دیگر موارد به کار بردن گیاهان برای روح بخشی بیشتر به فضا می باشد که احساس مطلوبی در نشیمن ایجاد کرده است مورد دیگر در دکوراسیون انتخاب پرده نامناسب و بزرگتر از فریم پنجره است که بعد از تغییرات با کوچکتر شدن یا حذف قسمت اضافی پرده محدوده ای برای آویختن عمودی قاب عکس ها برای تعادل بصری ایجاد شده به کار بردن بالشتک های و پاف گلبهی روی زمین نیز سبب بهبود دکوراسیون و پویایی فضا گشته است.

تحریریه دکوبوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته