گلزار محمدی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی شد


گلزار محمدی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی شد

تهران- ایرنا- مدیرکل هنرهای نمایشی، گلزار محمدی را به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک معرفی کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، طی حکمی از سوی شهرام کرمی، گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.

در حکم کرمی برای این کارگردان نمایش عروسکی آمده است: «یکی از باشکوه‌ترین گونه‌های هنر نمایش، دنیای خیال‌انگیز و رویایی عروسک‌هاست. تاریخچه کهن نمایش عروسکی نشانگر تفکر، باور و فرهنگ هر کشوری است که این هنر بشری را تجلی می‌بخشد. در تاریخ هنر ایران‌زمین با پیشینه پربار نمایش آیینی و سنتی و به خصوص نمایش عروسکی، هنرمندان پرتلاش زیادی ظهور یافته و تلاش کردند تا اینک نام عروسک سنتی مبارک بر پیشانی جشنواره‌ای که به عنوان محفل هنرمندان این رشته برگزار می‌شود، بدرخشد.

این رویداد هنری فرصتی برای نمایش دنیای پر رمز و راز عروسک‌هاست که در پس خیال روشن و پرامید بر صحنه‌های تئاتر جان گرفته تا آرزوهای بزرگ و جهان هستی و آفرینش شب و روز را برای انسان به عنوان برترین آفریده الهی مجسم کند. آن‌چه برای کمال و تعالی و رشد بشر خلق شد تا زبان مشترک درک واقعیت هستی و دنیای شگفت‌انگیز باشد.

با توجه به تجربه و شناخت و تخصص شما در زمینه هنر و تئاتر عروسکی به موجب این حکم به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب می‌شوید.

امیدوارم با همراهی و مشارکت خانواه پرتلاش تئاتر عروسکی و هنرمندان پیشکسوت و جوانان و علاقه‌مندان این رشته و همچنین بهره‌گیری از تجربه‌های دوره‌های پربار گذشته در برگزاری این رویداد ارزشمند موفق و موید باشید.»

گلزار محمدی کارگردان و عروسک‌ساز تئاتر چندین نمایش عروسکی چون تیبا و تیبوتی، ملک جمشید و غول، پهلوان پنبه را در مقام کارگردان اجرا کرده است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ‌ارشد نمایش عروسکی است و از سال ۱۳۹۶ تاکنون رئیس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر بوده و در برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف مسئولیت اجرایی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور