ارزیابی عملکرد لیست امید شامل عارف هم می‌شود


ارزیابی عملکرد لیست امید شامل  عارف  هم می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در فرم‌هایی که کارگروه ارزیابی، پایش و داوری تهیه کرده است، همه نمایندگان لیست و فراکسیون امید ارزیابی می‌شوند و محمدرضا عارف هم از این قاعده مستثنی نیست.

«عزت‌الله تقوائیان» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: کارگروه «ارزیابی، پایش و داوری» یکی از چهار کارگروه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است که ریاست آن را "محمود صادقی" بر عهده دارد که در آن فرمی تنظیم و تهیه شده که به عملکرد نمایندگان فراکسیون امید درجه و نمره داده می‌شود.
وی ادامه داد: در این سازوکار پیشنهاداتی وجود دارد که ارزیابی نمایندگان هر استان را در شوراهای استانی مورد ارزیابی قرار گیرد، زیرا شوراهای استانی می‌توانند در این زمینه به شورای عالی مرکز کمک کنند، ضمن اینکه آنها بهتر می‌توانند کارنامه نماینده شهرستان خود را مورد ارزیابی قرار دهند.
تقواییان درباره واکنش برخی اصلاح طلبان به بررسی مجدد پارلمان اصلاحات از سوی وی گفت: درباره ارسال پیش‌نویس طرح پارلمان اصلاحات به استان‌ها صحبت کرده بودم نه نسخه نهایی. در خصوص ساختارهای پارلمان اصلاحات همه احزاب عضو نظراتی را ارائه کردند که جمع بندی آن را در قالب پیش‌نویس تهیه و در اختیار شوراهای استانی احزاب اصلاح‌طلب قرار دادیم، چون فلسفه پیشنهاد طرح پارلمان اصلاحات مشارکت شوراهای استانی احزاب در تصمیمات است.
این فعال اصلاح طلب ادامه داد: در این پیش‌نویس همه نظرات به نوعی دیده شده است و این پیش‌نویس در کمیته سیاسی شورای عالی سیاست گذاری مصوب شد و از جمله موضوعاتی که در پارلمان اصلاحات مورد بحث قرار گرفته، تعریف و تعداد ارکان پارلمان، شمار اعضا، حق رای آنها و کیفیت و کمیت اعضای حقیقی اصلاح طلب در این پارلمان است.
رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: پس از تصویب پیش‌نویس در کمیته سیاسی، تعدادی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نظرات جدیدی را پیشنهاد کردند و مقرر شد با توجه به این نظرات ساختارهای پارلمان اصلاحات به شکلی تنظیم شود که به شکل نسبی نظر همه را تامین کند.
تقواییان با بیان این که حرف ما با دیگر دوستان یکی است، افزود: همه تلاش داریم اختلاف نظرها را به حداقل برسانیم و نهادی را تاسیس کنیم که به معنای واقعی پارلمان اصلاح‌طلبان در سطح کشور باشد، به ویژه که هدف شرکت دادن شوراهای استانی در این پارلمان است.
دبیر کل مجمع دانش‌ آموختگان ایران افزود: از سال ۷۶ تاکنون در حال فعالیت هستیم و بیش از بیست سال تجربه کار ائتلافی داریم. تاکنون در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، استان‌ها نقشی نداشته اند و با توجه به اینکه رویکرد شورا دموکراتیک است در پی ایجاد نهادی هستیم که شامل گستره بیشتری شود.

در مساله پارلمان اصلاحات هم به تفاهم می‌رسیم

تقواییان درباره مباحث درباره وجود ساختارهای موازی و تعدد تشکل های اصلاح طلب، گفت: برخی ایجاد این پارلمان را در قالب تعدد نهادها مطرح می کنند که این گونه نیست. شورای هماهنگی با ۲۲ سال تجربه تشخیص داد که ظرفیت خود را برای هماهنگی بیشتر گسترش دهد.
وی با بیان این که ظرفیت سازی با تعدد متفاوت است، گفت: شورای سیاستگذاری بیشتر شامل کسانی است که ساکن تهران و مرکز نشین هستند اما تکلیف استان‌ها چه می‌شود؟ این ظرفیت را یک بار قبلا گسترش دادیم، به این شکل که شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب با همفکری رهبران احزاب اصلاح‌طلب و شخص خاتمی، نهادی به نام شورای عالی ایجاد کرد.
رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، افزود: اگر قرار است برای استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم باید از نظرات فعالان حزبی استان‌ها مطلع باشیم. به همین دلیل ضرورت ایجاد پارلمان اصلاحات توسط طراحان اولیه احساس شد و با این رویکرد از هر استان به تعداد احزابی که ظرفیت ملی دارند با مکانیسم‌هایی، افرادی در پارلمان اصلاحات عضو خواهند بود.
تقواییان یادآور شد: تاکنون به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم. در خصوص تشکیل شورای عالی سیاست گذاری هم اختلافات جزئی و اساسی وجود داشت ولی چون اسم نهاد ما «شورای هماهنگی» است و اعتقاد به عمل دموکراتیک و تکیه بر خرد جمعی دارد، در مساله پارلمان اصلاحات هم به تفاهم می‌رسیم.
وی اظهار داشت: یکی از تعاریف ساختاری پارلمان اصلاحات حضور افراد اصلاح‌طلب از جامعه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصناف اصلاح‌طلب است. بر این باوریم که پارلمان اصلاحات باید آینه تمام نمای همه اشخاص و اقشار اصلاح‌طلب باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان