ضرورت اقدام بانک‌ها در جهت کمک به افزایش تولید


ضرورت اقدام بانک‌ها در جهت کمک به افزایش تولید

ایران اکونومیست- رعیت گفت: بانک‌ها باید در جهت کمک به افزایش تولید، نرخ رشد اقتصادی و کنترل تورم در اقتصاد، که دراین زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی کارکرد ویژه و خاصی دارد، اقدام نمایند.

ضرورت اقدام بانک‌ها در جهت کمک به افزایش تولیدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حسین رعیت رئیس دادگاه عمومی بخش مروست در دیدار با رؤسای بانک‌های این شهرستان بیان کرد: یکی از دستاورد‌های بسیار مهم این نظام، اسلامی کردن بانک‌ها است، زیرا می‌بایست در ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به مشتریان خود رعایت کلیه اصول حقوقی در جهت خدمات بهتر و رضایت مندی مشتریان را به همراه داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر وصول به موقع تسهیلات ارائه شده، اظهار داشت: بانک‌ها تا آنجایی که امکان قانونی وجود دارد با مشتریان خود راهکار سازشی داشته باشند تا کمتر منجر به اقدامات قضایی شود.

این مقام قضایی افزود: بانک‌ها در ارائه تسهیلات از ضمانت‌های محکمی استفاده کنند تا در زمان وصول دچار مشکل نشوند و بتوانند بدون طرح دعوی، از طریق مرجع قضایی مطالبات خود را وصول نمایند.

رعیت در ادامه عنوان کرد: رعایت اصول امنیتی و کنترل دوربین‌های مداربسته بانک‌ها، حفظ اسرار مشتری که عوامل بانکی از آن اطلاع پیدا کردند و آگاه سازی عوامل ذیربط به مسائل حقوقی در جهت ممانعت از هرگونه مسامحه و امهال در مراودات بانکی به رؤسای بانک‌ها از جمله عوامل و اصول مهمی است که باید بانک‌ها مد نظر قرار دهند.

شایان ذکر است که در این جلسه هریک از رؤسای بانک‌ها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!