طرح‌های خودجوش فرهنگی در مساجد حمایت می‌شوند


طرح‌های خودجوش فرهنگی در مساجد حمایت می‌شوند

حجت‌‌الاسلام رضایی با بیان‌اینکه سازمان بسیج مساجد و محلات قائل به خط‌دهی در حوزه فرهنگ نیست، گفت: بسیاری از ایده‌های موفق در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی از دل مساجد بیرون آمده‌اند، ما نیز از طرح‌های خودجوش فرهنگی حمایت می‌کنیم.

حجت‌ الاسلام «احسان رضایی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره نقش مساجد در مقابله با آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، اظهار کرد: رویکرد سازمان بسیج مساجد و محلات تحقق حداکثری کارکردهای مساجد در این دو حوزه و همچنین تقویت نقش این خانه های خدا در مدیریت محلات است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات تصریح کرد: مردم به مساجد و بسیجیان ایمان دارند بنابراین باید بیش از گذشته از ظرفیت این دو نهاد برای تامین امنیت محلات استفاده کرد، در این صورت می توان امنیت لازم برای اقامه نماز صبح در مساجد را نیز تامین کرد.

وی درباره رویکرد سازمان بسیج مساجد و محلات در مدیریت و راهبری پایگاه های بسیج و حل اختلافات احتمالی در مساجد، گفت: ما قائل به خط دهی از سوی مرکزی واحد در حوزه فرهنگی نیستیم همانطور که مقام معظم رهبری دو موضوع «آتش به اختیار» و «خودجوشی» در حوزه فرهنگ را مطرح کردند.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: رویکرد ما در سازمان بسیج مساجد و محلات بسترسازی و حمایت از شکوفاسازی ظرفیت ها و توامندی های افراد است از این رو در جزئیات فعالیت پایگاه های بسیج دخالت نمی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از ایده های موفق در حوزه های علمی، اقتصادی و فرهنگی از دل مساجد و پایگاه های بسیج این خانه های خدا بیرون آمده اند بدون اینکه سازمان بسیج مساجد و محلات نقش مستقیمی در این زمینه داشته باشد. ما وظیفه برطرف کردن موانع و اطلاع رسانی دقیق در زمینه معرفی طرح ها و ایده های جالب را داریم.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در ادامه با بیان اینکه رویکرد این سازمان تحقق مسجد طراز اسلامی و شکوفا شدن تمام کارکردهای مساجد است، گفت: ما تلاش می کنیم تا گروه های بیشتری از مردم جذب مساجد شوند زیرا باور داریم این خانه های خدا مطمئن ترین پایگاه برای تربیت صحیح افراد هستند.

وی در ادامه درباره فعالیت سازمان بسیج مساجد و محلات در اجرای حداکثری طرح «هر مسجد، یک خانه»، خاطرنشان کرد: مساجد در زمینه یاری رسانی به آسیب دیدگان سیلاب های اخیر در کشور به خوبی عمل کرده اند و سازمان بسیج مستضعفین با پیشنهاد این طرح تلاش کرد این یاری رسانی ها را سامان دهی کند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز