امام زمان(عج) بر شیعیان دلسوزی پدرانه دارند/ برای خروج از زندان غیبت چه باید کنیم؟


امام زمان(عج) بر شیعیان دلسوزی پدرانه دارند/ برای خروج از زندان غیبت چه باید کنیم؟

قدیانی با بیان‌اینکه حقوق امام(ع) باید رعایت شود، گفت: امام عصر(عج) بر رشد و تکامل معنوی و دنیایی شیعیان شان نظارت دارند و شیعیان تحت عنایت ایشان هستند، آن حضرت(ع) نسبت به شیعیان دلسوزی پدرانه دارند.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: «بهنام قدیانی» در بررسی یکی از شئونات امام زمان (عج) در برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت و گو با اشاره به آیه «وَقَضَى رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیَّاهُ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا»، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم حکم فرموده که غیر از او را نپرستید و به پدر و مادرتان نیکی کنید. در ظاهر این آیه منظور از والدین پدر و مادر ما یعنی کسانی هستند که از آنها متولد شدیم.

این استاد دانشگاه افزود: در باطن این آیه منظور از والدین حضرت رسول(ص) و امیرالمومنین (ع) هستند چون روایت داریم که پیامبر(ص) فرمودند: «من و علی دو پدر امت هستیم»، لذا والدین یا دو والد به پیامبر(ص) و امام معصوم (ع) بر می‌گردد. این شأنی که برای امام علی (ع) وجود دارد، برای همه ائمه(ع) نیز هست. امام رضا (ع) در روایتی فرمودند که امام والد با شفقت و شفیق است.

قدیانی تصریح کرد: باید بدانیم پدر یک جایگاهی دارد که فرزندان نسبت به او دارند و یک جایگاهی دارد که او نسبت به فرزندان دارد. قصه فرزندان نسبت به پدر به ما بر می‌گردد. ما باید حقوقی را که نسبت به امام مطرح است رعایت کنیم.

او افزود: امام صادق (ع) فرمودند: «احسان به والدین این است که قبل از اینکه آنها حاجت خودشان را مطرح کنند فرزند آن حاجت را بفهمد و در بر طرف کردنش کوشش کند»، این حالت برای امام نیز مطرح است، لذا از جمله وظایف فرزندی ما برای امام معصوم این است که پیش از اینکه آن حضرت(ع) زبان به عرض حاجت باز کند باید بفهمیم که از ما چه توقع و انتظاری دارد و آن را برآورده کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه این گفت وگوی رادیویی به ارتباط پدر و فرزندی و بحث سرپرستی، مراقبت و نظارت اشاره کرد و گفت: همه این موارد از جانب امام بر ما ساری و جاری است. امام عصر (عج) بر رشد و تکامل معنوی و دنیایی شیعیان شان نظارت دارند و شیعیان تحت عنایت آن حضرت هستند، آن حضرت(ع) بر شیعیان دلسوزی پدرانه دارند.

قدیانی ادامه داد: ما باید نسبت به آن حضرت(ع) تقرب بجوییم و اعمالی انجام دهیم که یک فرزند برای پدرش انجام می‌دهد. مثلا اگر پدری در زندان باشد فرزند همه کار می‌کند تا آن پدر را از زندان آزاد کند، آیا ما نسبت به امام عصر(عج) که در زندان غیبت هستند چنین حالتی داشتیم و یا اقدامی کردیم و یا در ذهنمان این دغدغه بوده که چه کار می‌توانیم انجام دهیم تا دل امام عصر (عج) شاد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تفکر یکی از بهترین ابزارهایی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است. باید در خصوص رابطه پدری و فرزندی خودمان با امام بنشینیم و فکر کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام