معتادان متجاهر تا پایان امسال ساماندهی می شوند


معتادان متجاهر تا پایان امسال ساماندهی می شوند

مومنی گفت: بنا داریم با همکاری ظرفیت ها و نهادهای نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و سازمان های فعال در این حوزه تمام معتادان متجاهر را تا پایان امسال ساماندهی کنیم

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار «اسکندر مومنی» در همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان های سراسر کشور(طرح یاریگران)گفت: موضوع ساماندهی معتادان متجاهر در کوتاه مدت از اولویت های ستاد است و این امر در راستای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر است و باید در سال اول این طرح بیش از ۵۰ درصد معتادان متجاهر ساماندهی شود از همین رو ایجاد ظرفیت جدید برای نگهداری این معتادان از برنامه های اصلی ما است. ظرفیت‌های خفته ای در کشور داریم که با همکاری همه دستگاهها این ظرفیت‌ها احصا خواهد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه اعتیاد به عنوان مادر آسیب ها، به دنبال خود آسیب هایی همچون طلاق، بیماری واگیردار و بسیاری آسیب های دیگر را به همراه دارد، گفت:در مناطق مرکزی شهر همچون شوش، مولوی و ‌محله هرندی ساماندهی صورت گرفته و امید جاری شده است که موقت نخواهد بود.

مومنی خاطرنشان کرد: ما به طور مستمر طرح جمع آوری معتادان متجاهر را انجام می دهیم اما از آنجا که این افراد براساس قانون سه تا حداکثر شش ماه در این مراکز نگهداری می شوند دوباره به سطح جامعه باز می گردند و این یک چرخه باطل و به هدر دادن سرمایه کشور است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۵ ماهه ابتدای سال گفت: در همه عرصه ها روند خوبی داشتیم اما متاسفانه با افزایش کشفیات شیشه مواجه بودیم و آن هم به دلیل افزایش آشپزخانه ها در افغانستان و تولید شیشه افغانی است که هم‌باعث افزایش کشفیات و هم کاهش قیمت شیشه در کشور شده است البته از طریق وزارت امور خارجه نیز در حال پیگیری این مورد هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بنا داریم با همکاری ظرفیت ها و نهادهای نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و سازمان های فعال در این حوزه تمام معتادان متجاهر را تا پایان امسال ساماندهی کنیم

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد