مبلغان و رسانه‌ها درباره جنگ روانی دشمن روشنگری کنند


مبلغان و رسانه‌ها درباره جنگ روانی دشمن روشنگری کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: مبلغان و رسانه‌ها در انتقال معارف دین و حقایق اجتماعی و سیاسی ضعیف عمل نکنند، امروز لازم است که درباره انتقال دین و عملیات جنگ روانی بی‌بی‌سی روشنگری تبلیغی رسانه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه جمعه، ۲۲ شهریور ماه به مناسبت دهه دوم ایام محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: امروز رسانه‌های دشمن اندیشه مردم را به اسارت گرفته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز رسانه‌‌ها از فنون خاص برای اداره افکار عمومی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: امروز همه می‌دانند که دولت‌های انگلیس، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست و برخی کشورهای دیگر اروپایی نماینده واقعی مردم نیستند.

وی افزود: مردم فرانسه با تظاهرات هفتگی خواستار برکناری مکرون هستند و چیزی جر برکنار او را نمی‌خواهند.

پناهیان با بیان اینکه امروز شیوه بی‌بی‌سی برای اداره افکار عمومی دیگر کاربرد ندارد، گفت: امروز اگر مردم اروپا و آمریکا به بی‌بی سی توجه ندارند به علت دروغگویی آن است، بنابراین، رسانه‌های داخلی ما برای اینکه لقب بی‌بی سی به خود نگیرند نباید به شیوه آنها عمل کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبلغان و رسانه‌ها در انتقال معارف دین و حقایق اجتماعی و سیاسی ضعیف عمل نکنند، ابراز کرد: امروز لازم است که درباره انتقال دین و عملیات جنگ روانی بی‌بی‌سی برای تغییر افکار و اذهان عمومی روشنگری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه برای اصلاح مدیریت باید بازی‌های رسانه‌ای پایان یابد، تاکید کرد: بی‌بی‌سی هیچ‌گاه درباره علت قدرتمند شدن ایران و ضعف آمریکا صحبت نمی‌کند به این دلیل که تفکر و مسیر رشد را از مردم دنیا بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز علما به جای دغدغه درباره صحت کلام به امر تبلیغ بیشترین توجه را داشته باشند، گفت: جای تاسف است که در حوزه‌های علمیه به دانش تبلیغ دین یا توجه نمی‌شود یا کمتر توجه می‌شود به همین علت دانش تبلیغ بسیار ضعیف باقی مانده است.

پناهیان اضافه کرد: امروز دشمن در تلاش است که با عملیات روانی و استهزاء، دینداری را نابود کند بنابر این، شناخت فنون آنها و شیوه مقابله با آنها امری بسیار ضروری است که طلاب باید به این امر توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید براینکه باید در انتقال پیام اضافه بر صحت آن به اثرگذاری آن هم توجه شود، تاکید کرد: امروز باید بشریت به خویشتن باز گردد به همین منظور نباید خواسته دشمنان بر مردم تحمیل شده یا آنها را ارعاب کنند که نسبت به سایرین بدبین و متنفر شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: پیامی که بدون فریب و نیرنگ و بر مبنای حق باشد مردم را به تفکر وا می‌دارد، اما بی‌بی‌سی تفکر را از مردم می‌گیرد و با ایجاد هیجانات کاذب به ویژه در انتخابات آنها را به کارهایی وامی‌دارد که مردم پس از مدتی نسبت به آن ابراز پشیمانی دارند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید