مربی سابق تیم ملی: هواداران استقلال و پرسپولیس از یکدیگر خوش‌شان نمی‌آید!


مربی سابق تیم ملی: هواداران استقلال و پرسپولیس از یکدیگر خوش‌شان نمی‌آید!

رکنا: دستیار پیشین کی‌روش از تجربه خود از دربی تهران سخن گفت و تقابل استقلال و پرسپولیس را خاص توصیف کرد.

به گزارش گروه ورزشی رکنا، میک مک‌درموت که در دوره حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دستیار این سرمربی پرتغالی فعالیت می‌کرد و حالا هدایت تیم گلنتوران ایرلند شمالی را برعهده دارد، در گفت‌وگو با سایت «belfastlive» ایرلند شمالی با اشاره به دربی بلفاست که قرار است عصر امروز (شنبه) بین دو تیم گلنتوران و لینفیلد برگزار شود، گفت: این دومین دربی بزرگی است که من تجربه می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر شروع آن هستم.

مربی پیشین استقلال که در یک بازی هم سابقه سرمربیگری این تیم ایرانی را داشت، ادامه داد: من به اندازه‌ای خوش‌شانس بودم که در یکی از بزرگترین دربی‌های جهان یعنی دربی تهران، حضور داشتم. من کنار زمین روی نیمکت مقابل 100 هزار هوادار بودم و سر و صدای زیادی بر ورزشگاه حاکم بود. اطمینان دارم که اوضاع در دربی تهران از این به بعد هم به همین شکل خواهد بود چون فرقی نمی‌کند که بازیکنان دو تیم مقابل 100 هزار نفر یا 10 یا 15 نفر بازی کنند، انرژی در زمین همیشه به یک شکل است. دربی‌ها همیشه دربی‌ هستند و فرقی نمی‌کند که بازی تیم زیر 10 ساله‌ها باشد یا لیگ آماتور.

وی در تشریح دربی تهران اظهار داشت: دربی تهران رقابتی بین دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس است که یکی آبی و دیگری قرمز است. آنها ورزشگاه مشترکی دارند، از این‌رو بازی‌های خانگی‌شان در یک ورزشگاه برگزار می‌شود. سکوهای ورزشگاه به هنگام دربی تقسیم بر دو می‌شود و نیمی از آن به رنگ قرمز و نیمی دیگر به رنگ آبی در می‌آید. بلیت‌فروشی هم یک روز قبل از مسابقه انجام می‌شود. شما نمی‌توانید بلیت را به صورت آنلاین خریداری کنید، از این‌رو هواداران از سه، چهار روز قبل بازی اطراف ورزشگاه اتراق می‌کنند.

مک‌درموت تصریح کرد: روز برگزاری بازی هرج و مرج است اما 100 هزار هوادار از تونل‌ها وارد ورزشگاه می‌شوند. همیشه جو موجود در دربی تهران را اینطور توصیف می‌کنم که تصور کنید که در مراسم عروسی یا جشنی هستید و کنار بلندگوها ایستاده‌اید و انعکاس صدا را به خوبی حس می‌کنید. بودن در ورزشگاه در دربی تهران اینطور است و شما می‌توانید با پوست خود آن را حس کنید. شما حتی نمی‌توانید صدای فرد کنار دست خود را بشنوید و آنها هم نمی‌توانند صدای شما را از فاصله یک متری بشنوند. برای مثال سرمربی سعی می‌کند دفاع راست خود را در گوشه زمین صدا بزند اما شانسی برای شنیده شدن صدایش نخواهد داشت.

مربی پیشین تیم ملی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم هر مربی‌ای بتواند چنین جوی را تجربه کند. دربی تهران بازی خاصی است، هواداران دو تیم خیلی پرخاشگر هستند و از یکدیگر خوش‌شان نمی‌آید اما تجربه فوق‌العاده‌ای است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟