برنامه فیلم خانه شبکه چهار سیما، این هفته (23 تا 29 شهریور) فیلم های سینمایی انگشتر، بی خوابی، پدرخوانده1 و 2، هفت دلاور، فارگو و طلسم به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما ، برنامه فیلم خانه هر روز ساعت 10:30روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که از نگاه منتقدان و اهالی سینما، تاریخ سینما را ساخته اند را پخش می کند.

سید علی روحانی، رامتین شهبازی، جواد طوسی، امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدین «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم های انگشتر، بی خوابی، پدرخوانده1، پدرخوانده 2، هفت دلاور، فارگو و طلسم می پردازند.

فیلم تلویزیونی «انگشتر» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی، 23 شهریور ساعت 10:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در این فیلم خواهیم دید: یونس دانشجوی عمران است که با موتور کار می کند. او در یکی از روزها کنار راه آهن یک انگشتر پیدا می کند و در همان روز یک ماشین به موتور او می زند. راننده ماشین به نام حاج حسین پشت فرمان دچار حمله قلبی شده و یونس او را به بیمارستان می رساند. داخل ماشین مقدار زیادی پول نقد هست که یونس به آنها دست نمی زند...

امیر جلیلی، عیسی یوسفی، بهرام ابراهیمی و سودابه بیضایی در فیلم تلویزیونی «انگشتر» بازی کرده اند.

«بی‌خوابی» فیلمی روانشناسانه و رمزآلود به کارگردانی کریستوفر نولان که در اصل بازسازی فیلمی نروژی محصول سال ۱۹۹۷ به همین نام است. آل پاچینو، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم 24 شهریور از شبکه چهار پخش می شود.

داستان فیلم در مورد دو کارآگاه پلیس است که به دنبال سرِنخ برای قتل دختری جوان می‌گردند. دختری جوان در شهر کوچکی در آلاسکا کشته می‌شود و یک کارآگاه از شهری دیگر برای بررسی این قتل به آلاسکا می‌آید. کارآگاه ویل دورمر با بازی پاچینو زمانی که سعی دارد که مظنون را دستگیر کند به صورت تصادفی به همکارش شلیک می‌کند...

فیلم سینمایی « پدر خوانده 1» به کارگردانی فرانسیس فوردکاپولا ، روز دوشنبه ساعت 10:30 از شبکه چهار به نمایش در می آید.

«پدرخوانده » داستـان یک خانواده مافیایی بین سالهای 1945 تا1955 است که طی آن دون کورلئونه بعد از ردکردن پیشنهاد یکی از ایادی خانواده مافیایی در وارد شدن به تجارت مواد مخدر مورد سوء قصد نافرجامی قرار می گیرد و به دنبال آن پسربزرگتر او درصدد انتقام از عاملین سوء قصد می شود .

مارلون براندو، آل پاچینو و رابرت دووال در فیلم سینمایی «پدر خوانده 1» محصول 1972 کشورآمریکا ایفای نقش کرده اند.

این فیلم نامزد ۱۱ جایزه اسکار بود که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد و در جوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را کسب کرد.

فیلم سینمایی «پدرخوانده 2» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا ، 26 شهریور پخش می شود.

پدرخوانده دو در ادامه پدرخوانده یک ساخته شده و داستان به طور موازی و به صورت فلاش بک‌های متعدد زندگی مایکل کورلئونه با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو، قبل از انقلاب کوبا و زندگی ویتور کورلئونه جوان، مهاجرت او از سیسیل ایتالیا به آمریکا و چگونگی رسیدن به قدرت را نشان می‌دهد و این که میکل چگونه در دادگاه به دفاع ازخود در مقابل اتهامات می‌پردازد.

فیلم سینمایی «پدرخوانده 2» محصول سال 1974 کشور آمریکا است و قسمت دوم این فیلم نیز توانست در ۱۱ بخش نامزد کسب اسکار شود و اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل (دنیرو)، بهترین فیلمنامه (کاپولا)، بهترین موسیقی (نینو روتا و کارمینه کاپولا) و بهترین کارگردان هنری را به دست آورد.

فیلم سینمایی «هفت دلاور» عنوان فیلمی آمریکایی در ژانر وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جان استرجز می‌باشد که 27 شهریور از شبکه چهار پخش می شود.

خلاصه داستان: هفت تیرانداز به سرپرستی مردی به نام کریس آدامز (با بازی یول برینر) تصمیم می‌گیرند از مردم یک دهکده در برابر راهزنان دفاع کنند …

«فارگو» فیلمی جنایی، درام و مهیج محصول سال ۱۹۹۶ کشور آمریکا است. کارگردانی آن بر عهده «جویل کوئن» و «ایتان کوئن» بوده‌است و بازیگرانی چون «ویلیام اچ میسی»، «فرانسیس مک‌دورماند»، «استیو بوشمی» و «پیتر استورمر» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فارگو برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه شده‌است.

داستان فیلم: «مارج گاندرسن»، پلیس محلی، زن بارداری است که تحمل، سادگی و رفتار مهربانش، ذکاوتش را پنهان کرده است. وقتی جسد دو سرنشین اتومبیلی در نزدیکی جسد یک پلیس کشف می‌شود، «مارج» این اتفاق را با پرونده دو خلافکار به نام‌های «کارل» و«گیار» کنار هم می‌گذارد و...

«فارگو» روز پنجشنبه در «فیلم خانه» نمایش داده می شود.

«طلسم» نام فیلمی است ایرانی به نویسندگی و کارگردانی داریوش فرهنگ بر اساس قلعه کولاک بهرام بیضایی و با آهنگسازی بابک بیات که در سال ۱۳۶۵ ساخته شده و بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، سوسن تسلیمی، پرویز پورحسینی و آتیلا پسیانی در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم همچنین در ۴ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین از پنجمین و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بوده‌است.

خلاصه داستان: پس از مراسم عروسی، عروس و داماد همراه خویشاوندان داماد راهی روستای محل سکونت خود می‌شوند. طوفان سختی درمی‌گیرد عروس و داماد راه را گم می‌کنند و به قصری پناه می‌برند، شازده و مباشرش، اجازه می‌دهند که آن دو شب را در قصر سر کنند...

«فیلم خانه» هر روز ساعت 10:30 پخش و ساعت 2:30 بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.