وزیر نفت: نصب تمام سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی تا پایان سال


وزیر نفت: نصب تمام سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی تا پایان سال

زنگنه گفت: تا پایان امسال سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی بجز فاز 14 نصب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران: بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضا قرارداد توسعه میدان گازی بلال بین ۲ شرکت ایرانی اظهار کرد: با گذر ۲۲ سال از افتتاح پروژه گازی نظیر بلال، در می‌یابیم که سرافرازی ایران در حوزه گازی و نفتی قطعی است.

او افزود: تا پایان امسال سکو‌های ۲۷ فاز پارس جنوبی بجز فاز ۱۴ نصب خواهد شد. شرکت‌های ایرانی نظیر پتروپارس شرکت‌های دانش بنیان است.
رقم قرار داد ۴۴۰ میلیون دلار در مدت ۳۴ ماه است که مانند قرار داد‌ها بیع متقابل به صورت مناقصه تعیین می‌شود.

زنگنه ادامه داد: اگر کمک‌های صندوق توسعه ملی نبود نمی‌توانستیم فاز‌های پارس جنوبی را تکمیل کنیم. در هنگام گرفتن رای اعتماد در مجلس تعهد کردم تا با پایان یافتن دولت دوازدهم این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

زنگنه در جمع خبرنگاران به رسوب یک میلیون کارت سوخت در باجه‌های پستی اشاره کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اتصال سراسری کشور به استفاده اهمگانی ز کارت سوخت گفت: تا پایان مهر تمام کارت‌های سوخت خودرو‌ها صادر می‌شود ک علت تعلل در صدور محدودیت انتشار ۴۰ تا ۵۰ هزار کارت در روز است، هم اکنون ۹ کلانشهر به شبکه رسمی کارت سخوت متصل شده اند که پیش بینی می‌شود ت پایان سال این اتصال سراسری باشد. کاهش میزان استفاده سوخت در جایگاه‌ها به این دلیل است که افراد از کارت سوخت خود استفاده کنند و ما مدیریت مصرف سوخت داشته باشیم.

....

قرارداد توسعه میدان گازی بلال امضا شد
مراسم امضای قرارداد توسعه میدان گازی بین ۲ شرکت ایرانی با حضور بیژن نامدار زنگنه برگزار شد.

قرارداد توسعه میدان گازی بلال امضا شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضا قرارداد توسعه میدان گازی بلال بین ۲ شرکت پارس و متروپارس با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برگزار شد.

میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی و در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان قرار دارد.

این میدان گازی در سال ۸۱ با تولید روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز راه اندازی شد و قرار است با تکمیل فاز‌های ۱۳،۱۴،۲۲،۲۳ و ۲۴ تولید این میدان به ۲۶ میلیارد فوت مکعب گاز در روز برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی