جشن پایان گازرسانی در 2 شهرستان کردستان برگزار می‌شود


جشن پایان گازرسانی در 2 شهرستان کردستان برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دهه فجر امسال، عملیات گازرسانی به 2 شهرستان قروه و دهگلان به طور کامل به اتمام می‌رسد.

احمد فعله‌گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان‌های دهگلان و قروه از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند که تا دهه فجر امسال، این میزان به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، سقز و بانه نیز تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد، افزود: عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان سنندج، بیجار، سروآباد و مریوان نیز با جدیت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از تلاش برای اتمام گازرسانی به تمام نقاط استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و یادآور شد: میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی ۸۹،۳ درصد است که نسبت به میانگین ۸۲ درصد کشوری هفت درصد بیشتر است.

فعلهگری با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ روستای کردستان قابلیت گازرسانی دارند، اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۲۲۵ روستای استان به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده‌اند.

وی به باقی ماندن عملیات گازکشی به ۲۷۵ روستای استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۷۹ روستا در دست اجرا و پیمانکار برای اجرای این طرح‌ها انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بافت کوهستانی، سردسیر و کوتاه بودن فصل کاری را از مشکلات توسعه خدمات گازرسانی در روستاهای استان اعلام کرد و گفت: برای ارتقای باز خورد اقدامات توسعه‌ای بخش روستایی، بیشترین تمرکز بر روی گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

شرکت گاز کردستان ۵۱۷ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد و حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۶۳ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان