نبود زمین‌ مناسب، مشکل مناطق سیل زده لرستان


نبود زمین‌ مناسب، مشکل مناطق سیل زده لرستان

‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: 62 پروژه از محل اعتبارات خیرین و سیل شروع شده است.

‌محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سیل فرودین تمام قدرت و خشم طبیعت را به نمایش گذاشت و بیشتر زیرساخت‌ها را تحت تأثیر قرار داد.


وی تصریح کرد: این سیل فضاهای آموزشی را تحت تأثیر قرار داد و از ۵ تا ۱۰۰ درصد آنها را تخریب یا دچار آسیب کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خاطرنشان کرد: ۴۲۳ فضای آموزشی بعد از برآورد اولیه دچار آسیب و یا تخریب شده بودند که از این تعداد ۳۱۰ فضا برای آسیب‌های جزیی و تعمیراتی ارزیابی شد.

حیدری اضافه کرد: ۱۱۳ فضای آموزشی نیز تخریبی اعلام شد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش همکاران در نوسازی مدارس، کار به صورت سه شیفت در حال انجام است و برای اول مهر مشکل نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: بیشتر پروژه‌های تعمیراتی تقریباً تمام شده‌اند.

حیدری عنوان کرد: در این راستا اگر کمک خیرین نبود ما مشکلات خاص خود داشتیم و در حال حاضر همچنان این کمک‌های ادامه دارد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که روند کار را در ساخت‌وساز فضاهای آموزشی کند کرد بحث نبود زمین‌های مناسب یا جانمایی مدارس بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: سیل بیشتر روستاها را حریم خود کرد؛ تا زمانی‌که جانمایی روستاها مشخص نیست و ساخت‌وسازها شروع نشود نمی‌توان قاعدتاً احداث مدارس را شروع کنیم.

حیدری اظهار کرد: برخی از فضاهای تخریبی که به تازگی آغاز شده تا آذرماه به بهره‌برداری خواهند رسید. تعدادی از پروژه‌ها که زیربنای آن‌ها زیاد است نیز به سال تحصیلی جدید نخواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خاطرنشان کرد: ۶۲ پروژه از محل اعتبارات خیرین و سیل شروع شده است و مابقی تا اول مهر آغاز خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: دو فضای آموزشی یکی در پل‌دختر و دیگری در معمولان قرار بود طی ۱۰ ماه آینده تحویل داده شوند اما به دنبال اضطرار ما به صورت سه شیفت این پروژه‌ها اوایل مهرماه تحویل داده خواهند شد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۸ کلاس در معمولان و پل‌دختر به فضای آموزشی اضافه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان بیان کرد: تمام شاخص‌های استاندارد در فضاهای آموزشی لحاظ خواهد شد و حتی تعمیرات اساسی در فضاهای آموزشی انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای مدارس در بحث سیل بیان کرد: ۸۶ میلیارد تعهد خیرین، ۳۴ میلیارد اعتبار ملی و ۴۰ میلیارد اعتبار استانی در جریان سیل در نظر گرفته شده است.

حیدری در ادامه گفت: یکی از مشکلات در استان وجود بخاری‌های نفتی بوده، بیش‌ترین آمار بخاری‌های نفتی در کلاس‌های کشور مختص به لرستان است.

وی اظهار کرد: ۲۸۸۱ کلاس درس استان دارای بخاری نفتی هستند که این تعهد داده شده که تا اول مهرماه دانش‌آموزان در کلاس‌های ایمن و استاندارد با سیستم گرمایشی استاندارد سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان تصریح کرد: ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای سیستم گرمایشی پیش‌بینی شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: برای مدارسی که هنوز گازرسانی نشده‌اند نمی‌توان کاری کرد البته آمار آن‌ها نیز مشخص است؛ ۴۱۵۳ کلاس درس داریم که بخاری نفتی دارند که از این تعداد ۲۸۸۱ کلاس دارای علمک گاز و ۱۲۷۲ کلاس بدون علمک هستند.



انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس