عناوین مهمترین رویدادهای ایلام در هفته گذشته


عناوین مهمترین رویدادهای ایلام در هفته گذشته

ایلام - ایرنا - برگزاری آئین های سوگواری سرور و سالار شهیدان در تمامی شهرستان های استان در روزهای تاسوعا و عاشورا، حضور معاون اول قوه قضائیه و استاندار کرمانشاه در ایلام، افزایش تردد زائران اربعین از مرز مهران و کشته شدن یک نفر در بدره به علت سقوط از ارتفاعات از مهمترین عناوین خبری استان ایلام در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، محرم که از راه می رسد در کون و مکان اقامه عزا بر پا می شود و اوج این عزاداری ها را در روزهای واپسین دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا می توان مشاهده کرد.

عاشورایی دیگر فرا رسید و کوی و برزن رنگ سیاه ماتم گرفت و عالم و آدم عزادار اشرف مخلوقات و برگزیده ترین آفریده پروردگار شد.

همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان ایلام مردم گرد میدان مرکزی شهر( ۲۲ بهمن) جمع شدند تا همچون سال های گذشته خود را در غم و اندوه شهادت شهیدان گرانقدر دشت کربلا شریک و با اسرای رنجیده این واقعه همدردی کنند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه هفته گذشته به منظور شرکت در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری ایلام به این استان سفر کرد.

همچنین هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه همزمان با بازگشایی مرز خسروی، به منظور بازدید و استفاده از تجربه چند ساله مسئولان استان ایلام در خصوص ایجاد زیرساخت ها و نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین به مرز مهران سفر کرد.

عرض ارادت مردم ایلام به شهدای کربلا در عاشورای حسینی

عاشورایی دیگر فرا رسید و کوی و برزن رنگ سیاه ماتم گرفت و عالم و آدم عزادار اشرف مخلوقات و برگزیده ترین آفریده پروردگار شد.

به گزارش ایرنا، عاشورا جلوه ای از عشق بازی عاشقانی بود که در میانه پیکاری نابرابر رقص خون و شمشیر انجام دادند و با وجود کشته شدن اما زنده جاوید تاریخ تا ابد شدند.

امروز باز هم صفحات تقویم روز دهم از ماه محرم و عاشورای حسینی را نشان می دهد و همچون سال های گذشته مردم عزادار استان ایلام نظیر دیگر بلاد اسلامی با برپایی دستجات عزاداری ارادت خالصانه خود را به خاندان رسالت و شهدای عظیم الشان به خون خفته قیام کربلا نشان دادند.

حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد مستمر است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حرکت بزرگ و محکمی برای مقابله با فساد آغاز شده است که نیاز به همکاری مردم و مسئولان دارد، گفت: برخورد و مبارزه قوه قضائیه با فساد ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری ایلام اظهار کرد: امروزه اختلاس، فساد در بخش‌های مختلف و سوء استفاده از ارزهای دولتی بیشتر از اقدامات دشمنان به مردم ضربه می‌زند.

وی تاکید کرد: با انجام برخی اقدامات مانند مقابله با فرار مالیاتی می‌توان رقم‌ های بسیار بالایی را برای مشکلات اقتصادی جبران کرد، البته این کار نیاز به عزم دولت دارد زیرا عده‌ای با درآمدهای بسیار بالا هستند که مالیات پرداخت نمی‌کنند.

استاندار کرمانشاه: بار ترافیکی مهران با بازگشایی مرز خسروی کاهش می یابد

استاندار کرمانشاه گفت: بخشی از ترافیک بالای مرز بین المللی مهران بویژه در ایام اربعین حسینی با بازگشایی مرز خسروی کاهش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، هوشنگ بازوند به منظور بازدید و استفاده از تجربه چند ساله مسئولان استان ایلام در خصوص ایجاد زیرساخت ها و نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین به مرز مهران سفر کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از پایانه مرزی مهران و زیرساخت های اربعین در این پایانه با اشاره به این که بازگشایی مرز خسروی می تواند کمک کار خوبی برای کاهش حجم ترافیک و تردد آسان زائران در مرز مهران باشد، اظهار داشت: بطور قطع تجربه استان ایلام می تواند راه گشای کار ما در خسروی باشد امیدواریم با بازگشایی مرز خسروی که شروع شده مقداری از بار این مرز را کم کند.

استاندار ایلام در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا: ایلام، کارگاه جاده سازی اربعین

استان ایلام و مرز مهران از مهمترین و اصلی ترین کریدورهای خروج و ورود زائران عتبات عالیات در طول چند سال اخیر بوده است که در ایام اربعین حضور میلیونی مردم در این منطقه نمود بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا، باتوجه به اینکه استان ایلام در آستانه اربعین حسینی و ورود خیل عظیم زائران برای سفر به عتبات عالیات قرار دارد خبرگزاری ایرنا بر آن شد تا در این زمینه آخرین وضعیت راه های استان ایلام مصاحبه ای اختصاصی با استاندار ایلام انجام دهد که ماحصل این گفت و گو به شرح ذیل است:

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: باتوجه به حذف روادید سفر به عراق و نیز ویژگی ها و موقعیت های خاص استان ایلام و مرز مهران این پایانه مرزی امسال پذیرای خیل زیادی از زائران اربعین خواهد بود.
وی افزود: برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده برای اربعین امسال به گونه ای است که در مقایسه با سال گذشته مشکلات و نقاط ضعف رفع شود یا به کمترین میزان کاهش یابد و یکی از مهمترین اقدامات در این راستا تلاش برای رفع گره های ترافیکی در مسیرهای منتهی به مرز مهران است.

۱۹۵ هزار زائر ماه محرم از مرز مهران تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی بیش از ۱۹۵ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

به گزارش ایرنا، نورالله دلخواه ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۳۸ هزار و ۷۰۸ نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بین‌المللی مهران خارج شده اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۵۶ هزار و ۷۰۶ نفر در ۱۰ روز اول محرم از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده است، گفت: تنها در روز تاسوعای حسینی ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر و در روز عاشورای حسینی نیز ۱۴ هزار ۹۴۵ نفر از مرز مهران تردد داشته است.

سقوط از ارتفاعات بدره جان جوان ۲۴ ساله را گرفت

فرمانده انتظامی بدره از مرگ جوان ۲۴ ساله ای به علت سقوط از مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان در منطقه تنگه نور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عزت اله متین فر روز شنبه اظهار داشت: روز گذشته چند نفر از جوانان برای بازدید از منطقه توریستی "تنگه نور" عازم این منطقه شدند.

وی افزود: با توجه به وضعیت سخت گذر بودن مسیر و نا آگاهی این جوانان با پرتگاه های منطقه یک نفر از ارتفاع به داخل تنگه سقوط و به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می کند.

۲۰۸ نفر در دانشگاه علوم پزشکی ایلام استخدام می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استخدام ۲۰۸ نفر در این دستگاه خدمت‌رسان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایرج پاکزاد روز دوشنبه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام به منظور تکمیل کادر درمانی ، بهداشتی و آموزشی خود از محل ۱۰ هزار مجوز وزارت بهداشت موفق به کسب ۲۰۸ مجوز استخدام شده است.

نمایش عروسکی ایلام نماینده ایران در جشنواره بورسای ترکیه شد

نمایش عروسکی درخشنگ از استان ایلام به عنوان نماینده ایران در جشنواره جهانی بورسای ترکیه انتخاب و شرکت خواهد کرد.

نویسنده و کارگردان این نمایش روز شنبه گفت: این نمایش عروسکی با موضوع صلح و دوستی و بدون کلام بوده که توسط گروه پنج نفره شاپرک تولید شده است.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن