کشورهای اروپایی نباید در مبارزه با موادمخدر سلب مسئولیت کنند


کشورهای اروپایی نباید در مبارزه با موادمخدر سلب مسئولیت کنند

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری، با اشاره به اینکه امروز اراده برای مبارزه با مواد مخدر قوی است اما محدودیت در بودجه داریم و نمی شود که کشورهای هدف یعنی اروپاییان در این زمینه از خود سلب مسئولیت کنند، گفت: این بحث باید پا به پای برجام پیش برود چرا که اگر قرار باشد بالاجبار مواد مخدر ترانزیت شود، کشورهای هدف ضرر می کنند.

محمود واعظی روز شنبه در همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان های سراسر کشور افزود: دولت با جدیت از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت می کند و می داند این حمایت چقدر بر شکوفایی نسل آینده و جامعه تاثیر دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا، رئیس جمهوری با تمام تلاش و برگزاری جلسه های چند ساعته با دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر پیگیر این امر است.

واعظی با بیان اینکه ایران به دلیل پافشاری بر استقلال و تبعیت نکردن از کشورهای غربی، دوستان و دشمنانی دارد، تصریح کرد: قدرت های بزرگ همچون آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه از دشمنان و مانع تراشان مبارزه با موادمخدر ایران هستند.
وی ادامه داد: امروز تمام قاچاقچیان هدفشان اروپاست پس این کشورها نمی توانند از همکاری با ما سرباز بزنند و باید به مخصوص در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به ایران را کمک کنند.
واعظی تاکید کرد: امروز اراده برای مبارزه قوی است اما محدودیت در بودجه داریم و نمی شود که کشورهای هدف سلب مسئولیت کنند و این بحث باید پا به پای برجام پیش برود. چرا که اگر قرار باشد بالاجبار مواد مخدر ترانزیت شود، کشورهای هدف ضرر می کنند پس نیاز است سازمان های بین المللی این مشکل را در همین جا حل کنند.
وی با اشاره به اینکه مافیای موادمخدر خود را با تجهیزات مدرن مجهز می کنند، گفت: با وضعیت به وجود آمده به پشتوانه مالی خوب نیاز هست تا هدف مافیای مواد مخدر که می خواهند نسل آینده را از بین ببرد خنثی کنیم.

این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از اینکه موضوع و دغدغه مقابله با مواد مخدر در افکار عمومی جای خود را باز کرده است، یادآور شد: زمانی برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر موفق آمیز خواهد شد که این قدرت را داشته باشد تا همه بخش ها را با خود همراه کند. البته ستاد توانسته به خوبی در این راه گام بردارد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: وقتی بتوانیم مساله مبارزه با مواد مخدر را به گفتمان تغییر دهیم، شروع خوبی خواهیم داشت.
واعظی خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر امر مقدسی است که علاوه بر نهادهای امنیتی و نظارتی، مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و این هدف توسط رهبری به سران سه قوه ارایه و ابلاغ شده و همواره تاکید دارند نجات اعضای خانواده نجات جامعه است.
وی تصریح کرد: مساله مبارزه با مواد مخدر به دلیل تاثیرات منفی در هر جامعه ای به عنوان موضوع آسیب اجتماعی مطرح بوده‌ اما شرایط امروز این اهمیت را مضاعف کرده است. شرایطی همچون تغییر سبک زندگی، شرایط اجتماعی، فرهنگی، تکنولوژی های مختلف و گسترش فضای مجازی که بر این تغییر تاثیرگذار هستند و اگر فضای مجازی کنترل شده بود، دسترسی به مواد کمتر می شد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نوع مواد و دسترسی به آن تغییر کرده است، تاکید کرد: باید برنامه ریزی های مبارزه بر اساس شرایطی باشد که امروز با آن مواجه هستیم.

ستاد مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه ایجاد شود
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه هم شاهد کاهش سن مصرف مواد مخدر و هم افزایش مصرف در میان زنان هستیم که زنگ خطری در کشور ما است که حفظ کننده خانواده، زنان هستند.
وی ادامه داد: هدف بعدی مافیای مواد مخدر، دانشگاه ها است که باید به آن توجه شود و نیاز به ایجاد ستادی در آموزش و پرورش و دانشگاه داریم تا جوانان را با شرایط امروز آگاه کنیم؛ چرا که اگر این آگاه سازی انجام شود، چه بسا یاریگران زندگی تمام بخش‌ها شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد