روش تدریس انگلیسی برای کودکان


روش تدریس انگلیسی برای کودکان

هیچ‌فرقی ندارد که کمیت شما در زبان انگلیسی لنگ می‌زند یا در سطح خوبی قرار دارید. در هر صورت وقتی کودک شما به سن مناسبی رسید، باید آموزش زبان انگلیسی به او را آغاز کنید.

هیچ‌فرقی ندارد که کمیت شما در زبان انگلیسی لنگ می‌زند یا در سطح خوبی قرار دارید. در هر صورت وقتی کودک شما به سن مناسبی رسید، باید آموزش زبان انگلیسی به او را آغاز کنید.

چرا؟

چون بیست درصد مردم جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و این بیست درصد برابر با ۱.۵ میلیارد نفر است. در دنیایی که فقط ۶ میلیارد نفر جمعیت دارد، این مقدار بسیار چشمگیر است. پس حتما باید به کودکتان این فرصت را بدهید که بتواند با ۱.۵ میلیارد نفر در دنیا صحبت کند. هرچه از سن کمتری یادگیری را آغاز کند، برای او بهتر است.

پس اگر می‌خواهید به کودک خود هدیه‌ای مادام‌العمر بدهید، او را به کلاس زبان بفرستید یا خودتان آموزش زبان انگلیسی به او را آغاز کنید.

البته آموزش زبان انگلیسی به کودکان کار چندان راحتی نیست و برخلاف تصور شما نباید به این راحتی برای تدریس ریسک کرد.

برخی شاید با خود این جمله را تکرار کنند: «حداقل حروف الفبا را که می‌توانم خودم به کودکم یاد دهم!». اما دقیقا همین حروف الفبا ماجرای بسیار پیچیده‌ای دارد؛ اینکه هر حرف را چگونه تلفظ کنید، از کجای حلق آن را ادا کنید و دقیقا به چه شکلی. چون با اینکه ممکن است ما همان صدا را در زبان فارسی هم داشته باشیم، نحوه‌ی تلفظ و شدت آن تفاوت دارد.

البته منابع بسیار مختلف و گوناگونی برای تدریس به کودکان وجود دارد. ولی با این حال، باز هم برای آموزش صحیح این زبان به دانش کافی نیاز دارید و باید از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصان معمولا در این موضوع هم‌نظر هستند که یک کودک یا خردسال در کلاس‌های گروهی و در جمع هم سن و سال‌های خودش بهتر یاد می‌گیرد. علاوه بر این، اگر یک کلمه را با املا یا تلفظ اشتباه به کودک بیاموزید و به جای how are you، «هاواریو» بگویید، کودک بیچاره با ذهنی پر از غلط‌های لفظی و نگارشی بزرگ می‌شود.

همچنین برنامه‌ی آموزش به کودکان از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. شاید شما در مکالمه زبان انگلیسی و سایر مهارت‌ها در سطح پیشرفته قرار داشته باشید، ولی ندانید با چه برنامه‌ای این زبان را به کودکان آموزش دهید؛ بنابراین یادگیری این زبان را از قبل سخت‌تر خواهید کرد. پس بهتر است از همان ابتدا کودکتان را به کلاس‌های مناسبی بفرستید تا طی برنامه آموزشی منظم، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

به یاد داشته باشید، هرچه یادگیری از سن پایین‌تری شروع شود، انجام آن راحت‌تر است. چون نیمکره‌ی چپ مغز در سن پایین قوی‌تر کار می‌کند و تمرکز بیشتری دارد. همچنین کودکان هنگام یادگیری به مسائل گرامری توجه چندانی نشان نمی‌دهند و به تلفظ و تکرار و تقلید جملات می‌پردازند. بنابراین، نسبت به یک بزرگسال که خواه‌ناخواه حواسش به گرامر زبان انگلیسی پرت می‌شود، در مکالمه سلیس‌تر خواهد بود. شاید در ابتدا سرعت رشد یادگیری در کودکان کمتر از بزرگسالان باشد. ولی این نمودار کم کم برعکس می‌شود و هر چه سرعت کودکان برای یادگیری بیشتر می‌شود، سرعت یادگیری بزرگسالان کند‌تر می‌شود.

آیا هنوز هم فکر می‌کنید که کودکان نباید از کودکی با مهارت سختی مثل یادگیری زبان جدید درگیر شوند؟ اگر قانع شده‌اید که آموزش این زبان امری واجب و ضروری است، پس هرچه سریع‌تر دست به کار شوید.

روش تدریس زبان انگلیسی به کودکان

هرچه سن کمتر باشد، منابع برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر و جذاب‌تر است. چون به هر روشی می‌توان به کودکان زبان آموخت، به کودکان می‌توان از طریق رقص، شعر، آواز، آهنگ، کارتون و ... زبان انگلیسی آموخت، ولی وقتی سن بالاتر می‌رود، تنوع این منابع کمتر می‌شوند. چون هر کس سلایقش شکل گرفته و دیگر بچه نیست که با رقص و آواز به او زبان آموخت. بلکه باید به طور جدی فیلم‌های سینمایی مختلفی تماشا کند و به مطالعه مشغول شود. اگر خودتان وقت چنین کاری را ندارید یا اعصابتان برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکتان به اندازه کافی آرام نیست، او را به آموزشگاهی بفرستید تا در آنجا آموزش زبان انگلیسی برای کودکان شما تمام و کمال انجام شود.

کودک خود را به کدام آموزشگاه بفرستم؟

برای آموزش زبان انگلیسی به کودک شما انواع و اقسام آموزشگاه‌ها وجود دارد. ولی اینکه کدام یک از همه بهتر است و کدام یک بر اساس روش‌های اصولی و منطقی به آموزش زبان می‌پردازند، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد.

وقتی قرار است به کودکانی در سن پایین آموزش داده شود، مدرس باید از سواد دانشگاهی برخوردار باشد و بتواند در محیطی شاد و مفرح، تمام حروف و کلمات و جملات را با بهترین تلفظ آموزش دهد.

روش تدریس انگلیسی برای کودکان

معرفی دوره‌های کودکان ایرانمهر

موسسه زبان ایرانمهر دقیقا چنین محیطی را برای شما فراهم می‌کند؛ محیطی که در آن کودک شما علاوه بر بازی و سرگرمی، به یادگیری زبان انگلیسی مشغول می‌شود، با اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کند و حتی هرازگاهی با سایر کودکان به اردو‌های تفریحی زبان انگلیسی می‌رود (البته با اجازه‌ی پدر و مادر).

آموزشگاه زبان ایرانمهر این امکان را برای کودک شما پدید آورده که زبان انگلیسی برای او صرفا کتاب، دفتر و کاغذ نباشد و آن را در زندگی واقعی یاد بگیرد.

کتاب‌هایی که برای تدریس به کودک شما انتخاب می‌شود از مجموعه کتاب‌های Little Pockets است و همچنین، این آموزشگاه با وجود ۱۹ شعبه در سراسر تهران و ۳ شعبه درشهرستان البرز، امکان دسترسی به کلاس‌ها را برای شما و فرزند دلبندتان مهیا کرده است.

روش تدریس انگلیسی برای کودکان آدرس: خیابان بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه دهم، پلاک ۲

روش تدریس انگلیسی برای کودکان۰۹۳۶۹۵۶۴۵۱۳ , ۰۲۱۸۴۳۷۸

@iranmehrcollege روش تدریس انگلیسی برای کودکان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا