خدمات پزشکی دریایی چابهار 66 درصد افزایش یافت


خدمات پزشکی دریایی چابهار 66 درصد افزایش یافت

چابهار- ایرنا- معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سوانح دریایی 33 درصدکاهش یافته‌ است‌گفت: ارائه خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی چابهار نسبت به مدت مشابه پارسال 66 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سید حسن ابراهیمی روزشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، افزایش سطح هماهنگی با کشورهای منطقه، ارتقای توان عملیاتی جستجو و نجات دریایی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص اخطاریه‌های جوی، تجهیز ایستگاه مرکز جستجو و نجات دریایی، توسعه زیرساخت‌های ساحلی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای صیادان از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش میزان سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های گسترده‌تری به منظور اشاعه بیش از پیش فرهنگ ایمنی دریایی در این اداره‌کل در دست اجراست،افزود:با اقدام‌های انجام شده سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار در مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با اقدام‌های انجام شده میزان خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی بندر چابهار از ابتدای امسال تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه پارسال۶۶ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: صاحبان شناورهای فعال منطقه قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا کنند و علاوه بر رعایت تمامی اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن قبل خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه از طریق مرکز "MRCC" اطمینان حاصل کنند.

ابراهیمی ادامه داد: شماره مستقیم ۱۵۵۰ شماره تماس اعلام فوریت‌های دریایی، کانال‌های ۱۶ و ۱۳ دستگاهVHF، کانال‌های ۸۲۲ و ۱۲۱۳ دستگاه HF، شماره تماس ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ اطلاعات هواشناسی دریایی و شماره فاکس ۰۵۴۳۵۳۲۱۲۱۵ مرکز جستجو و نجات دریایی برای هرگونه خدمات آماده پاسخگویی است.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت