123میلیارد ریال دربخش معدن هرمزگان سرمایه گذاری شد


123میلیارد ریال دربخش معدن هرمزگان سرمایه گذاری شد

بندرعباس- ایرنا- بخش خصوصی در حوزه معادن هرمزگان در پنج ماهه اول امسال 123 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه هفت فقره پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: بخش خصوصی برای بهره برداری از این معادن بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده که با این میزان سرمایه گذاری ر زمینه اشتغال بیش از ۱۱۰ نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از حوزه معادن هرمزگان، تصریح کرد: وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

سعدینی تاکید کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا