«ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا»؛ شاه‌بیت خطبه‌های حماسی حضرت زینب(س)


«ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا»؛ شاه‌بیت خطبه‌های حماسی حضرت زینب(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگویی بی‌بدیل برای زنان جامعه اسلامی است، ادامه داد: خطبه‌های حماسی حضرت زینب کبری(س) باید بیان و به مضمون آن عمیقاً تفکر کرد، چراکه شاه‌بیت آن «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» است.

«ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا»؛ شاه‌بیت خطبه‌های حماسی حضرت زینب(س)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد گنجی، امام جمعه گله‌دار استان فارس، 22 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: قیام و خون حضرت سیدالشهدا(ع)، ملت‌ها را بیدار و تا ابد درس آزادگی به مردم داده است.
وی با بیان اینکه روحیه امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا ستودنی است، اظهار کرد: خطبه‌های آتشین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، یزید را منکوب و رسوا و نقشه‌های شوم امویان را برملا کرد.
امام جمعه گله‌دار با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگویی بی‌بدیل برای زنان جامعه اسلامی است، ادامه داد: خطبه‌های حماسی حضرت زینب کبری(س) باید بیان و به مضمون آن عمیقاً تفکر کرد، چراکه شاه‌بیت آن «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» است.
گنجی با اشاره به تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران، گفت: امروزه دشمنان متوجه قدرت سپاه شده و اقتدار این نهاد مقدس و نیروهای مسلح زبانزد جهانیان است. تقدیر از سپاه، بسیج، گردان‌های امام حسین(ع)، بیت‌المقدس و نیروی انتظامی که امنیت و آرامش عزاداران حسینی را فراهم کردند.
وی بیان کرد: امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی، عامل پیوند مسلمانان و رمز مقاومت است. مکتب انسان‌ساز حسینی موجب تحول معنوی در انسان‌ها و جامعه شده است.
امام جمعه گله‌دار اظهار کرد: امروزه مردم حسین و شمر زمان خود را شناخته‌اند. همه توطئه‌های دشمنان متوجه ایران اسلامی و عمود این خیمه یعنی ولایت فقیه است.
عباس ستایش‌گو
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر