خط قرمز بیمه سلامت محرومان واقعی هستند


خط قرمز بیمه سلامت محرومان واقعی هستند

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی، در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت، در خصوص پوشش بیمه ای ایرانیان، افزود: خط قرمز ما در بیمه سلامت محرومان واقعی است. وی ادامه داد: یکی از چالش‌ های جدی در نظام بیمه ‌ای...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی، در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت، در خصوص پوشش بیمه ای ایرانیان، افزود: خط قرمز ما در بیمه سلامت محرومان واقعی است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌ های جدی در نظام بیمه ‌ای کشور، عدم تعادل بین منابع و مصارف است که این موضوع در بیمه ‌های اجتماعی بسیار حادتر اتفاق می‌افتد.

موهبتی بیان کرد: درابتدای کار در سازمان بیمه سلامت، تیم اقتصادی برای بررسی وضعیت منابع و مصارف در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ مامور کردیم. براساس بررسی‌ ها مشاهده کردیم، در طی این ۵ سال، مصارف ما ۹۰ درصد بر منابع پیشی گرفته بود.

وی عنوان کرد: همه ما نگران محرومان هستیم و این در حالی است که سفره ‌ای به نام محرومان پهن می‌ شود، اما افرادی که محروم نیستند سر این سفره می‌ نشینند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در ابتدای راه قرار بود ۵ میلیون نفر بیمه رایگان شوند که ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند. خط قرمز ما محرومان واقعی است، ۸۵ درصد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت رایگان هستند، اما باید پرسید آیا کشور واقعا باید ۳۵ میلیون نفر بیمه شده رایگان داشته باشد؟

موهبتی ادامه داد: در مجلس تصویب شد مراجعه بیمه رایگان به بخش خصوصی ممنوع و بیمه رایگان مخصوص محرومان است و ما این قانون را ابلاغ کردیم، اما فشارهای سیاسی افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سازمان بیمه سلامت یارانه بیمه سلامت را به سمت گروه‌ های نیازمند هدایت کردیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: امروز نگران سقف بودجه نیستیم، زیرا بار مراجعه تا ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده و یکی از دلایل این موضوع، رفع همپوشانی‌ های بیمه ‌ای است. همچنین، ۴۷۰ راهنمای بالینی برای اجرا ابلاغ شد و سازمان بیمه سلامت این راهنماهای بالینی را در بخش سرپایی بخش خصوصی اجرایی کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در ۱۵۰ شهر نسخه‌ ها به صورت الکترونیکی نوشته می‌ شود. اجرای نسخه الکترونیکی در کشور فنلاند حدود ١٥ سال زمان برد، اما در کشور ما خوشبختانه از این طرح استقبال شده است. از طرفی، باید توجه کنیم که ذات فرآیندهای الکترونیکی این است که در دوره زمانی بالغ می‌ شود و نمی‌ توان همان روز اول به ایده آل مورد نظر رسید.

موهبتی افزود: ایجاد اصلاحات در نظام‌ های بیمه ‌ای به تدبیر نیاز دارد. نمی‌ توان در خلا تصمیم گرفت و بخشنامه داد، بلکه باید با انجمن ‌های علمی پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشورت کرد تا به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: اگر بیش از سقف بودجه هزینه کنیم، بدهی روی بدهی انباشته می‌ شود. روزی که سازمان بیمه سلامت را تحویل گرفتیم ۱۳ ماه بدهی داشتیم، اما امروز به ۳.۵ ماه رسیدیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پایان خاطرنشان کرد: باید راهنماهای بالینی را اجرایی و سازمان الکترونیک را مستقر کرد و در این صورت است که ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌ ها کنترل می‌ شود. یکی از اولویت های اصلی برای مدیریت منابع و تقاضی القایی، اجرای نظام ارجاع الکترونیک و پزشکی خانواده است که وزارت بهداشت این کارها را شروع کرده و سازمان بیمه سلامت به عنوان بازوی اجرایی در این برنامه ها نقش دارد.

کد خبر 4706213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان