رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

ارومیه- ایرنا- آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته روزهای پر خبری را پشت سرگذاشت و رویدادهایی نظیر کشف 25 دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در شاهین‌دژ، غافلگیری کشاورزان ارومیه‌ای با بارش تگرگ، تجمع عظیم عزاداران حسینی در روز هشتم محرم، تاسوعا و عاشوری حسینی در ارومیه و دیگر شهرهای استان، انتشار فراخوان چهارمین کنگره سراسری عقیله‌العرب در ارومیه، کشف 450...

سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان در طول هفته گذشته میزبان رویدادهای مهم استانی و ملی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی بود؛ صبح روز شنبه هفته گذشته یک محموله چوب درختان جنگلی به وزن ۱۸ تن که به صورت قاچاق در حال انتقال از شهرستان مهاباد بود، کشف و توقیف شد.

این محموله که در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ایست بازرسی «عبدالله کرده» در محور مهاباد - سردشت متوقف شد.

بار این کامیون درختان صنوبر و سیب بود که در روستاهای اطراف سردشت بارگیری شده و صاحبان آن قصد داشتند آن را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.

همچنین در این روز ۲۵ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در یک کارگاه متروکه شهرستان شاهین‌دژ کشف و ضبط شد.

به گفته مسوولان پس از دریافت اخباری در زمینه فعالیت فردی در یکی از مناطق این شهرستان، این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اخذ مجوز از مراجع قضایی، محل مورد نظر بازرسی شد، عوامل انتظامی در این بازرسی ۲۵ دستگاه ماینر، یک دستگاه وای‌فای، ۲ دستگاه پوز بانکی و یک دستگاه رایانه به همراه متعلقات آن در مجموع به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

یکشنبه گذشته «ثمین یحیوی» دختر موی‌تای کار آذربایجان‌غربی موفق به کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی شد.

این رقابت‌ها با شرکت ۲۰۰ ورزشکار از ۱۴ تا ۱۶ شهریورماه در سالن ورزشی ولی عصر(عج) شهر اهر در آذربایجان‌شرقی برگزار شده بود.

همچنین در این روز بارش تگرگ در اواسط آخرین ماه از فصل تابستان در ارومیه، کشاورزان این شهرستان را غافلگیر کرد.

بارش تگرگ در این شهرستان در حالی رخ داد که هواشناسی استان بارش رگبار باران را برای نواحی شمالی استان پیش بینی کرده‌ بود و کشاورزان مشغول جمع‌آوری محصولات خود بودند.

عصر روز یکشنبه نیز همزمان با هشتم ماه محرم تجمع عظیم عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه برگزار ‌شد و علاوه بر اقشار مختلف مردمی و روحانیان، جمعی از مسوولان دولتی از جمله نماینده عالی دولت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این آیین معنوی حضور یافتند.

صبح دوشنبه گذشته مردم آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور، با نوای یا ابوالفضل و یا حسین در روز تاسوعای حسینی، عشق و ارادت خود را به سقای تشنه لب کربلا و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

آیین های عزاداری تاسوعای حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

سه‌شنبه هفته گذشته نیز مراسم عزاداری عاشورای حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم در ارومیه برگزار و نماز ظهر عاشورا در بین سوگواری‌های حسینی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی اقامه شد.

چهارشنبه گذشته فراخوان چهارمین کنگره سراسری عقیله‌العرب در ارومیه منتشر شد، چهارمین کنگره ادبی سراسری «عقیله العرب» به زبان ترکی آذری با هدف تبیین جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگه‌ داشتن قیام عاشورا، مهر امسال در ارومیه برگزار می‌شود.

همچنین در این روز ۴۵۰ کیلوگرم ماده مخدر «گل» در شهرستان بوکان کشف شد که دومین محموله بزرگ ضبط شده طی یک‌هفته گذشته بود.

به گفته مسوولان این مقدار ماده مخدر گل طی عملیات مشترک تیم‌های عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران انتظامی شهرستان‌های بوکان و شاهین‌دژ در نقطه تلاقی این ۲ شهر کشف و ضبط شد.

پنج‌شنبه هفته گذشته تمرینات آماده‌سازی تیم والیبال دورنمای ارومیه برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ کشور با حضور ۱۰ بازیکن بومی آغاز شد.

تمرینات تیم با حضور بازیکنان بومی شهر ارومیه در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید در حال برگزاری است و ترکیب کامل کادر فنی و بازیکنان طی ۱۰ روز آینده به طور کامل مشخص می‌شود.

همچنین در این روز کاراته‌کاهای دختر این شهرستان که به نمایندگی آذربایجان‌غربی به مسابقات کشوری کرمانشاه اعزام شده بودند، توانستند ۳۰ مدال رنگارنگ این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

این رقابت‌ها در رده سنی نونهالان و نوجوان با حضور بیش از ۱۰۰ کاراته‌کا در سه سبک کاتای انفرادی، کاتای تیمی و کمیته در مجتمع ورزشی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این رقابت‌ها «اسما عبدی، زهرا اسمعیلی و حدیث سیدخانی» ۳ مدال طلا در رده سنی‌های نونهال، نوجوان و امید این رقابت‌ها در رشته‌های کاتای انفرادی و کمیته امداد را کسب کردند.

در این رقابت‌ها هفت نفر از دختران رزمی‌کار نقده‌ای توانستند مدال نقره این رقابت‌ها و ٢٠ نفر دیگر نیز مدال برنز این مسابقات را کسب کنند.

روز جمعه گذشته نیز «فرشید کریمی» مربی جوان و باسابقه ارومیه‌ای هدایت تیم ملی موی‌تای ایران را بر عهده گرفت.

این مربی جوان یکی از قهرمانان سابق تیم ملی است که پیشینه مربی‌گری تیم ملی موی‌تای ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ سوئد را نیز در کارنامه دارد.

رویدادهای خبری این هفته آذربایجان‌غربی را شنبه هفته بعد از طریق سایت ایرنا دنبال کنید.

۹۹۱۸‪ /۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»