برای هدایت به مسیر ائمه(ع) به اولیاء متوسل شویم


برای هدایت به مسیر ائمه(ع) به اولیاء متوسل شویم

آیت‌الله تحریری گفت: انسان برتر از ملائکه و جن می‌تواند مسیر عبودیت را طی کند، در مسیر عبودیت الهی باید تلاش کنیم خود را از شقاوت نجات دهیم. باید به خدا و اولیاء او متوسل شویم تا در مسیر هدایت اهل‌بیت(ع) قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» ، در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: کسی که شب را صبح کند و همت او غیر نجات از شقاوت باشد امر بزرگی برای او سبک تلقی شده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه هدف زندگی انسان در دنیا بسیار بزرگ است، تصریح کرد: کسی می‌توانددر زندگی خود هدف بالایی داشته باشد که آگاهی اولیه و صحیح از خود داشته باشد، هدف بالا و بلند داشتن نشان‌دهنده شخصیت انسان است که برای شکل‌گیری آن باید هدف زندگی و راه و روش زندگی درست را بشناسد.

وی با بیان اینکه انسان ابعاد وجودی و قوای متعددی دارد، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند نفس خود را بدون قوای وجودی بشناسد قرآن کریم هم ما را به شناخت قوای وجودی تشویق کرده است.

آیت‌الله تحریری افزود: از قوای وجودی انسان شنوایی و بینایی است که قلب روی داده‌های این دو کار کرده و نتیجه‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه متاع دنیا قلیل است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم انسان موجودی صرفا مادی نیست حقیقتی است که خداوند از روح خود در او دمیده و جایگاه خلیفه‌الهی را به او عطا کرده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه قرآن بهترین معارف الهی را به بشر آموزش می‌دهد، تاکید کرد: ما در کنار قرائت قرآن باید به محتوای آن توجه خاص و در آن تدبر داشته باشیم.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: بر اساس آیات قرآن خداوند سه موجود صاحب شعور به نام ملائک، انسان و جن را خلق کرده که هر سه هدف مشترکی دارند اما نحوه رسیدن به آن متفاوت است زیرا انسان برتر از ملائکه و جن می‌تواند مسیر عبودیت را طی کند.

وی گفت: خداوند همه ما اعم از جن و انس را با صفت رحمانیت آفریده است اما صفت رحیمیت خاص خود را برای کسانی قرار داده است که خود را از شقاوت نجات دهند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ابراز کرد: شخصیت انسان به همت او است که در عمل و برنامه‌ریزی برای پیاده کردن آن همت است و اگر پایین باشد ارزش او به همان میزان است.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) درب قلعه خیبر را با قوت بشری از جای نکند بلکه با قوه الهی آن را کَند، گفت: اینها هشدار است که توجه کنیم امور اعتباری به ویژه باطل ماندگار نیست این مقامات الهی است که با عنایت خداوند باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع)‌ از جمله امام حسین(ع) خود هدایت یافته بودند و همواره تلاش داشتند که مردم هدایت یابند، انسان در سختی‌ها امتحان می‌شود ما باید به خدا و اولیاء او متوسل شویم که در مسیر هدایت اهل‌بیت(ع) قرار بگیریم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!